ناگفته های نمایشگاه شانزدهم تاسیسات

 

به گزارش تاسیسات نیوز، سال‌هاست که نمایشگاه تاسیسات در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود. شروع شاد و منظم و توأم با تشریفات دارد، اما وقتی به روزآخر که می رسد، هیچ شباهتی با روز مهیجِ شروعش ندارد. شروع دارد اما آیین اختتامیه ندارد. برترین‌های صنعت تأسیسات در کشور کدام‌اند؟ شرکت های تازه پا به عرصه صنعت گذاشته، کدام اند؟ دانشجویان مهندسی در مقاطع مختلفِ حاضر در نمایشگاه و صنعت پژوهانِ جوان و فعالان صنعتی در روزپایانی‌ نمایشگاه، چه پیام و احیاناً سیگنال‌های نویدبخشی را از سوی مدیران و متولیان نمایشگاه می شنوند؟

 

چرا هنوز برخی برندهای صنعتی، درجانمایی نمایشگاه مشکل دارند و به یک مفاهمه روشن و قطعی با مدیران اجرایی نمایشگاه نرسیده اند؟

 

چرا هنوز در محوطه نمایشگاه، خیلی از مراجعین تا رسیدن به غرفه‌های موردنظر خود، سرگردان اند؟

 

بهترین پاسخگوی این جنس پرسش‌ها کسی نیست جز دکترعبدالکریم جلالی، مدیراجرایی نمایشگاه بین‌المللی تهران:

 

عبدالکریم جلالی در پاسخ به پرسش اول تأسیسات نیوز که چرا نمایشگاه‌های تأسیسات در سال های برگزاری اش (از جمله امسال 3 تا 6 آبان)  در روز آخر بدون مراسم اختتامیه به پایان می رسد، گفت: «روز آخر نمایشگاه، اغلب غرفه داران، می خواهند از زمان باقی مانده، استفاده کنند و به معرفی محصولات خود بپردازند. ما سالهای پیش، در روزآخر همین مسأله را در نمایشگاه کتاب داشتیم. یعنی مراسم اختتامیه بود و ما از غرفه داران می خواستیم که درمراسم شرکت کنند. درحالی که آنان در ساعات پایانی برگزاری نمایشگاه درگیر معرفی آثار خود به مشتریان بودند، یا در غرفه‌های شان میهمان داشتند، و نمی توانستند به آنان بگویند بروید که ما اختتامیه داریم. نمایشگاه تأسیسات هم همین طور. بنابراین اغلب شرکت‌ها ترجیح می دهندکه از ساعات باقیمانده‌ی روز آخرنمایشگاه درغرفه های شان حضور داشته باشند.»

 

مدیراجرایی نمایشگاه بین المللی تهران درباره ابراز نارضایی برخی شرکت های حاضر در نمایشگاه سیزدهم تأسیسات در مورد جانمایی‌ها توضیح داد: «ما سال‌هاست که یک روالی در جانمایی‌ها داریم که ماحصل این اقدام ما رضایت عموم شرکت‌هاست. اینکه چند روزی مانده به نمایشگاه، اطلاع رسانی می کنیم که جانمایی های شان منوط به پیش پرداخت شان در روزمشخص و ساعات مشخصی است، آنان که در آن ساعات مدنظر، پیش پرداخت داشته‌اند، جانمایی‌های‌شان به ترتیبِ پرداخت‌ها انجام می پذیرد. ضمن آنکه خود محل‌های نمایشگاه هم برای خود، مدیریت مستقلی دارد و با آنجا نیز باید هماهنگی‌هایی انجام گیرد.»

 

دکتر جلالی هم‌چنین درباره برخی از مراجعه کنندگان که در محوطه نمایشگاه، بسختی غرفه های مورد نظر خود را پیدا می کنند، گفت: «البته این سال ها این مشکل خیلی کم شده، چون اطلاع رسانی هم در محوطه نمایشگاه داریم، هم اینکه قبل از برگزاری نمایشگاه، از طریق سایت نمایشگاه یا دیگر شیوه‌های اطلاع رسانی،  نام‌ها و شماره‌ی سالن‌ها و شماره‌ی غرفه‌ها را اعلام می کنیم. در دنیا البته سالن‌های نمایشگاه، به ترتیب است و نظم مشخصی دارد، ولی اینجا سالن‌ها به لحاظ شماره، با پراکندگی توأم است. ما سال‌های پیش، برای سهولت دسترسی مراجعان به سالن‌ها و غرفه‌ها، از اپلیکیشن راهیاب استفاده کرده بودیم. بعدا معلوم شد که خیلی مورد استفاده‌ی مراجعین قرارنمی گیرد. ولی با این وضعیتِ اطلاع رسانی و کیوسک‌هایی که در محوطه نمایشگاه به همین منظور تعبیه شده است، نباید مراجعین در پیداکردنِ غرفه‌های مورد نظر خود مشکلی داشته باشند.» 




انتهای خبر

 

تاسیساتجلسهنظام مهندسیکارشناسی
Comments (0)
Add Comment