نامه ای به آقای مهندس ترکان

مهندس واصف

 

می دانم که به دلیل مشغله کاری فراوان، فرصت نخواهید کرد این نامه را بخوانید. ولی شاید یکی از دستیاران و یا مشاوران شما، آن را بخوانند و از روی دلسوزی، مفاد آن را در یک صبحانه کاری و یا فرصتی مانند آن برای شما بازگو کنند.

 

 

 جناب آقای مهندس ترکان

ریاست محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

 

می دانم که به دلیل مشغله کاری فراوان، فرصت نخواهید کرد این نامه را بخوانید. ولی شاید یکی از دستیاران و یا مشاوران شما، آن را بخوانند و از روی دلسوزی، مفاد آن را در یک صبحانه کاری و یا فرصتی مانند آن برای شما بازگو کنند. شاید هم در حالی که به شما می گوییم، دیوار بشنود!

پس از تبریک به مناسبت احراز پست ریاست سازمان  نظام مهندسی ساختمان کشور، آرزو می کنم تمام نقاط قوت روسای قبلی را داشته باشید و عاری از نقاط ضعف باشید. هر چند شاید این آرزو بزرگ باشد. اما شما هم مرد آرزوهای بزرگ هستید.

همکار گرامی، از قضای روزگار رشته شما نیز مکانیک است و در آخرین جلسه هیات مدیره تهران که شما نیز حضور داشته اید مصوبه ای در مورد بازرسی گاز مطرح و بررسی شده است. حتما تا بحال خرید کرده اید و می دانید هیچ جنسی اگر مرغوب باشد بدون گارانتی نیست. هیچ گارانتی نیز در دنیا مادام العمر نمی باشد. پس می شود حال که دارای پست مهمی در سازمان هستید، دستور بدهید بررسی شود که چرا ما بازرسان گاز کار تایید شده خود را باید تا ابد گارانتی کنیم؟

پیشکسوت بزرگوار، در همان آخرین جلسه هیات مدیره، مطرح شده که کار بازرسی گاز بسیار کم است و لذا سهمیه ها کاهش داده شد. حال که کار گاز این اندازه کم است می شود دستور بدهید تا بررسی شود که بازرسی آب و فاضلاب ساختمان ها به کجا رسید؟ چرا این طرح اجرایی شد، کلاس گذاشته شد، وقت ما در کلاس و جلسه و ….. گرفته شد و سرانجام ناگهان فراموش شد؟

آقای مهندس، می شود دستور بدهید بررسی شود که چرا مهندسان برق و مکانیک مبحث آسانسور را امتحان می دهند، مهندسان معمار آسانسور را انتخاب و در طرح خود قرار می دهند، اما سرانجام کارفرما با حداقل سواد، آسانسور دلخواه خود را می خرد و اداره استاندارد آن را بازرسی می کند؟ بازرسی آسانسور سخت تر از بازرسی گاز و پی و …… است  که نظام مهندسی از انجام آن ناتوان است؟

آقای مهندس، می شود دستور بدهید تا بررسی شود که چه قانون مدون و در دسترسی برای طراحی و اجرای سیستم اطفاء حریق ساختمان وجود دارد؟ حتماً باید ده نفر بسوزند و جامعه دچار اندوه و غم شود تا متوجه شویم که هنوز قانونی نداریم تا اجرای صحیح آن را بازرسی کنیم ؟ و همچنین آیا بازرسی سیستمهای اعلام و اطفاء حریق از عهده سازمان نظام مهندسی خارج است؟

جناب آقای مهندس ترکان، هم رشته ای و پیشکسوت عزیز، عذر تقصیر مرا بپذیرید که مطالب من بسیار بیشتر است و متاسفانه جای سخن من  کوتاه. زیاده بسیار عرض دارم اما در فرصت دیگری مصدع اوقات شریف خواهم شد.

پایان پیام/

 

 

نظارت، بتن، گاز، همایش، نمایشگاه، کنفرانس، آب، فاضلاب
Comments (0)
Add Comment