ناقوس مرگ شهرها با تغییرات اقلیمی

بیش از نیمی ‌از شهرهای جهان اعلام کرده‌اند سیل و گرمای شدید از عوامل خطرآفرین و بدترین مخاطرات اقلیمی ‌پیش‌روی مناطق آن‌ها است که هر روز شدیدتر می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، داده‌های جدید منتشرشده از یک سازمان غیرانتفاعی مجری سیستم اعلام وضعیت محیط زیست جهان برای شهرها، ایالت‌ها و مناطق مختلف، نشان می‌دهد که سیل و گرمای شدید گسترده‌ترین تأثیرات تغییرات آب‌وهوایی برای شهرهای جهان و ساکنان آن‌ها به‌شمار می‌روند.
سه‌پنجم شهرهای گزارش‌دهنده (۵۸ درصد) اعلام کرده‌اند که سیل خطری اساسی برای آن‌ها است و همین امر آن را به گسترده‌ترین خطر گزارش‌شده در شهرهای جهان تبدیل می‌کند. گرمای شدید (۵۴ درصد شهرها)، خشکسالی (۳۸ درصد)، باران شدید (۳۵ درصد) و خطر آتش‌سوزی در جنگل‌ها (۲۲ درصد)، در جایگاه‌های بعدی این لیست قرار دارد.
داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که حدود یک‌سوم کل پروژه‌های زیرساختی آب‌وهوایی گزارش‌شده توسط شهرها در سال گذشته (۷۲۷ از ۲۳۴۶) بر افزایش سازگاری و تاب‌آوری آب‌وهوایی تمرکز دارند که ۵۵ درصد آن توسط شهرهای جنوب جهانی گزارش شده است. ارزش این پروژه‌ها درمجموع ۴۷ میلیارد دلار، اما دارای سرمایه‌گذاری حدود ۲۱ میلیارد دلار است. این اختلاف ارتباط اساسی بین افشای داده‌های آب‌وهوایی و تأمین مالی پروژه‌هایی را نشان می‌دهد که برای مقابله با مخاطرات آب‌وهوایی ضروری هستند.
تغییرات اقلیمیتهدید شهرها با تغییرات آب و هوایی
Comments (0)
Add Comment