نارضایتی نظام مهندسی یزد از طرح های جامع و تفضیلی شهر

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در نشست شورای مسکن شهرستان ابرکوه گفت: طرح های جامع و تفصیلی شهرهای استان مطابق با نیازهای فرهنگی، اجتماعی و نیاز های مردمی نیست.
به گزارش تاسیسات نیوز؛ مهندس «مجتبی فرهمند» در جریان سفر به شهرستان ابرکوه و حضور در نشست شورای مسکن این شهرستان که با حضور فرماندار، شهردار و روسای بنیاد مسکن و راه و شهرسازی شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه تخلفات ساختمانی در استان تبدیل به مشکلی ریشه دار و اساسی شده است، اظهارکرد: رفع این موضوع نیازمند نهضتی استانی دارد که همکاری همه دستگاه های اجرایی استان را می طلبد.
وی افزود: موضوع تخلفات ساخت و ساز استان یزد بارها در وزارت کشور مطرح شده و این موضوع زیبنده استان نیست چراکه اعتبار یزدی ها تحت تاثیر این موضوع در کشور قرار گرفته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۵ درصد ساخت و سازهای شهرستان ابرکوه بدون پروانه است، تاکید کرد: این مهم تبعات سنگینی برای شهر و شهرستان ابرکوه خواهد داشت. بدون شک درآمد حاصله از کمیسیون های ماده ۱۰۰ و ۹۹ برای هیچ شهری مفید نیست و در آینده هزینه های سنگینی را به شهر تحمیل می کند.
وی خاطرنشان کرد: طرح های جامع و تفصیلی منطبق بر نیازهای فرهنگی، اجتماعی و نیازهای مردمی منطبق نیست و بعد از ابلاغ این طرح ها تخلفات افزایش یافته است، این موارد نشان می دهد طرح های تهیه شده مطلوب و کاربردی نیست.
مهندس فرهمند اذعان کرد: طرح تفصیلی شهر ابرکوه نزدیک به یک سال است که ابلاغ شده است، اما در کاهش تخلفات موثر نیست و ضرورت دارد تا اصلاحیه های مورد نظر بر اساس نیازهای مردم انجام شود.
وی درپایان با اشاره به بازدید انجام شده از پروژه اقدام ملی مسکن شهرستان ابرکوه و تعامل مطلوب سازمان نظام مهندسی با فرمانداری و سایر نهاد های مربوطه، گفت: آماده همکاری و تعامل کامل با دولت در اجرای طرح های حوزه صنعت ساختمان هستیم.
طرح های تفصیلی شهر یزدنارضایتی نظام مهندسی یزدنظام مهندسی یزد
Comments (0)
Add Comment