میزان سهم نیروگاه در مصرف گاز در خراسان

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی از سهم 61 درصدی نیروگاهی خراسان جنوبی در مصرف گاز خبر داد و گفت: سال گذشته در مجموع یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف استان مصرف شد.


به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمود هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سال گذشته بیشترین میزان مصرف روزانه گاز 3.6 میلیون مترمکعب مربوط به اوج مصرف در روزهای سرد زمستان و کمترین میزان مصرف 9.1 میلیون مترمکعب بوده است.


وی با اشاره به سهم 61 درصدی مصرف گاز طبیعی در بخش نیروگاهی نسبت به مصرف کل استان در سال گذشته، افزود: بخش نیروگاهی استان در این مدت با مصرف 911 میلیون مترمکعب، بیشترین مصرف را داشته است.


مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی گفت: پس از آن بخش‌های خانگی، تجاری و عمومی با مصرف بالغ بر 379 میلیون مترمکعب، 25 درصد میزان مصرف گاز طبیعی در استان را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.


هاشمی تصریح کرد: همچنین در بخش‌های صنعتی، سیمان و حمل و نقل نیز در مجموع 14 درصد گاز طبیعی در استان مصرف شده است.


وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با همت و تلاش کارکنان این شرکت در راستای توسعه شبکه گازرسانی و برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران اقدامات ارزشمندی در استان انجام شده است، ادامه داد: در سال 96، تعداد چهار شهر و 90 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند که با اقدامات انجام شده تاکنون 25 شهر و 292 روستا مشتمل بر 95 درصد خانوار شهری و 46 درصد خانوار روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته‌اند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

استانتاسیساتنیروگاهگاز
Comments (0)
Add Comment