میزان آلاینده‌های زیست محیطی پالایشگاه پنجم پارس جنوبی

به گزارش تاسیسات نیوز، مصطفی جهانخواه، سرپرست بهره‌‌برداری پالایشگاه پنجم پارس جنوبی صبح امروز در نشست با مسئولان زیست محیطی پالایشگاه پنجم پارس جنوبی با بیان اینکه توجه به کاهش زیست محیطی از اولویت‌های پالایشگاه‌های پارس جنوبی است اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین پیوست‌های اجتماعی پالایشگاه‌های پارس جنوبی کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی است که در این زمینه اقدامات مهم و موثری انجام شده است.




وی از اجرای عملیات طرح تصفیه‌ کاستیک دور ریز در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی خبرداد و تصریح کرد: به دنبال برطرف کردن معضل مهم زیست محیطی دفع کاستیک دور ریز در فازهای 9و10 پارس جنوبی، طرح تصفیه کاستیک دور ریز با ظرفیت 4 مترمکعب در روز با تلاش متخصصان و کارکنان پالایشگاه پنجم طراحی، ساخت و با موفقیت اجرایی شد.




سرپرست بهره‌‌برداری پالایشگاه پنجم پارس جنوبی با بیان اینکه این طرح که ترکیبات مضر همراه با محلول کاستیک را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش و حذف می‌دهد خاطرنشان کرد: این عملیات به لحاظ هزینه و راندمان، قابلیت رقابت با تکنولوژی‌های معمول در مقیاس جهانی را دارد.




جهانخواره بیان کرد: امیدواریم با تداوم و حمایت‌های مدیران مجتمع گاز پارس جنوبی، این طرح با موفقیت در سایر پالایشگاه‌های مجتمع گازی طراحی و اجرا شود.




به گزارش تسنیم؛ وی کاهش چشمگیر میزان آلاینده‌های زیست محیطی را از مزیت‌های عملیات طرح تصفیه‌ کاستیک دور ریز دانست و گفت: میزان آلایندگی‌های زیست محیطی در خروجی واحد کاستیک، حذف تمامی مواد آلی هیدرو کربنی و دی سولفید اویل، حذف رنگ و بو از پساب خروجی واحد کاستیک دور ریز از مهمترین مزایای این عملیات است.




سرپرست بهره‌‌برداری پالایشگاه پنجم پارس جنوبی تاکید کرد: با اجرای عملیات طرح تصفیه‌ کاستیک دور ریز میزان آلاینده‌های زیست محیطی پالایشگاه پنجم پارس جنوبی کاهش یافت.






انتهای خبر

آلایندهتاسیساتزیست محیطپالایشگاه
Comments (0)
Add Comment