مپنا خبر داد: قابلیت تبدیل خودروها به برقی و ساخت ایستگاه شارژ داریم

توانمندیهای تکنولوژیک مپنا در تبدیل خودروها به برقی و ساخت ایستگاههای شارژ در کلاس جهانی و قابل رقابت با شرکتهای مطرح بین المللی، معرفی شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ مدیرعامل مپنا ،ایستگاه شارژ طراحی این شرکت را که درانواع مختلف و در مقیاس جهانی تولید شده ،محصولی کاملا کیفی و قابل رقابت با شرکتهایی چون ABB عنوان کرد.
دکترعباس علی آبادی درخصوص قابلیت این شرکت در تبدیل خودروها به برقی اظهار داشت: ما قادر هستیم خودروهای موجود را با بهره گیری از توان ساخت داخل و به کارگیری ماژولهای ایرانی و منطبق با استاندارد بین المللی ،برقی کنیم.
وی توضیح داد: این فن آوری برای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت به ۱۰ دقیقه شارژ نیاز دارد و با سرعت ۱۷۰ کیلومتر درساعت و شتاب صفر تا صد ۷٫۵ ثانیه ،خودرویی درجه یک و پرقدرت محسوب می شود.
دکترعلی آبادی از قابلیت این فن آوری برای کمک به ظرفیت شبکه برق در پیک خبرداد و افزود:سیستهای ذخیره ساز انرژی مبتنی بر باتری (BESS) در بخش خانگی می تواند در ساعات پیک به شبکه برق بدهد.
وی برقی کردن سیستمهای حمل و نقل عمومی مانند لوکوموتیوها و ترامواهای برقی را در دنیا و در کشورمان ،اقتصادی دانست و درعین حال قیمت پایین انرژی را مانعی بر سر راه توسعه این فن آوری در کشور ذکر کرد.
مدیرعامل مپنا با اشاره به اینکه تنها ۱۳ درصد کل انرژی سوخت مصرفی خودروها به چرخها منتقل می شود ،از برقی شدن کامیونهای بزرگ تا سال ۲۰۳۰ میلادی و افزایش سهم خودروهای الکتریکی در دنیا به ۳۰ تا ۴۰ درصد تا سال ۲۰۴۰ خبر داد این درحالیست که هم اکنون بیش از ۷۰ درصد خودروها در کشور نروژ برقی است.
استگاه شارژبرقیتبدیل خودرومپنا
Comments (0)
Add Comment