مولدهای مقیاس کوچک

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از سازمان بهره وری انرژی ایران، نیاز به انرژی الکتریکی در جامعه کنونی با توجه به انواع مصارف (خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی) نیازی روزافزون می باشد که این نیاز دارای رشدی سالیانه حدود 7% بطور متوسط در کشور می باشد. در چرخه انرژی الکتریکی سه بخش اساسی فعالیت می نمایند که عبارتند از:



1- بخش تولید که وظیفه تولید انرژی را بر عهده دارد که نیروگاههای برق را شامل می گردد.

 

2- بخش انتقال و فوق توزیع که وظیفه انتقال انرژی از مراکز تولید (نیروگاهها) به مراکز مصرف ( شبکه توزیع) را بر عهده دارد.

 

3- بخش توزیع که وظیفه پخش انرژی به انواع مصارف بخصوص خانگی، تجاری و کشاورزی را بر عهده دارد.


جهت تامین انرژی نقاط مصرف می بایست انرژی الکتریکی در نیروگاهها تولید و توسط خطوط انتقال و فوق توزیع و در نهایت توزیع به نقاط مصرف رسانده شود.


اما اگر جهت تامین بخشی از بار شبکه بتوانیم انرژی الکتریکی را در محل مصرف تولید کنیم، می توانیم صرفه جویی قابل توجهی را در بخش تولید، انتقال و فوق توزیع شاهد باشیم.

 

افزون بر حمایت و راهنمایی سرمایه‌گذاران برای آماده‌سازی و اجرای طرحهای سرمایه‌گذاری در احداث مولدهای مقیاس کوچک (بویژه برای مولد تولید همزمان)، عهده‌دار نظارت بر عملکرد واحدهای جلب مشارکت، تدوین پیش‌نویس دستورالعملهای اجرایی و ایجاد هماهنگی‌های لازم برای توسعه‌ی این مولدها و همچنین انجام اقدامات لازم برای فرهنگ‌سازی، توسعه‌ی پژوهش‌های کاربردی، توسعه‌ی منابع انسانی و انتشار اطلاعات کاربردی می‌باشد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

انرژیتاسیساتنیروگاه
Comments (0)
Add Comment