موفقیت استاندارد ایران در عرصه بین المللی

مهدی اسلام‌پناه، صبح امروز در جمع هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و بازرگانان، از دومین توفیق این سازمان در عرصه بین المللی خبرداد و گفت: بعد از سه دهه، سازمان ملی استاندارد ایران، به عضویت اتحادیه نظام آزمایشگاهی ILAC ( نهاد اعتباربخشی بین المللی آزمایشگاهی ) درآمد.
به گزارش تاسیسات نیوز، دکتر مهدی اسلام‌پناه، موفقیت در همترازی بین المللی را فرصت طلایی برای تجار دانست و اذعان داشت: با کسب دومین موفقیت بین المللی نظام استانداردسازی کشور در حوزه اعتبار بخشی، کالای ایرانی به بیش از ۱۱۰ کشور دنیا با افتخار صادر خواهد شد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، جلوگیری از خروج ارز،  اتلاف وقت و کاهش چشمگیر هزینه را از دیگر مزیت های این عضویت برشمرد و گفت: با صادرات کالای ایرانی در اقصی نقاط دنیا، پرچم جمهوری اسلامی ایران در حوزه تجارت نیز با افتخار برافراشته خواهد شد.

*** معیار استاندارد قانون است  

دکتر اسلام‌پناه، ضمن پاسخگویی به سوالات مطرح شده، در واکنش به طرح مشکلات تعدادی از اعضای اتاق تاکید کرد: سلیقه ای عمل نمی کنیم و مبنا و معیار عمل در سازمان  استاندارد، نص صریح قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این جمع، با بیان اینکه جهش تولید شکل نمی گیرد مگر با بزرگ شدن مقیاس اقتصاد کشور، افزود: برای رشد مقیاس اقتصاد، تولید باید رقابت پذیر باشد و این مهم در بستر استانداردها و رشد کیفیت امکان‌پذیر خواهد بود تا علاوه بر تامین نیاز بازار داخل، بتوان سهم بیشتری از بازارهای صادراتی را کسب کرد.
معاون رییس جمهور در ادامه به ارتقای جایگاه سازمان ملی استاندارد ایران طی دوسال اخیر اشاره کرد و اذعان داشت: کسب رتبه نخست منطقه، رتبه پنجم آسیا و قرار گرفتن در جایگاه بیستم ایزو با تلاش همه همکاران شکل گرفت و بخش خصوصی می تواند از این فرصت برای توسعه بازار‌های جهانی استفاده کند که این جریان سازی برای رشد اقتصاد کشور، به نفع بخش خصوصی،  اقتصاد کشور و ملت خواهد بود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران؛ تاکید کرد: بطور حتم با کمک بخش خصوصی، اتفاقات خوبی در آینده نزدیک رقم خواهد خورد.
گفتنی است؛ در ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، سازمان ملی استاندارد ایران به عضویت نهاد اعتباربخشی و تایید صلاحیت اتحادیه آسیا- اقیانوسیه ( APAC ) درآمد.
دکتر اسلام پناه، دومین دستاورد بین المللی این سازمان در عضویت اتحادیه نظام آزمایشگاهی دنیا، در بازه زمانی کمتر از یک ماه را اراده دولت مردمی سیزدهم در توسعه ارتباط بین‌المللی برشمرد و این افتخار را به ملت شریف ایران تبریک گفت.

اتحادیه نظام آزمایشگاهی ILACاستاندارد ایراناستاندارد سازی
Comments (0)
Add Comment