مهار باکتری ها برای تمیزکردن آب های آشامیدنی

به گزارش تاسیسات نیوز، باکتری های Shewanella oneidensis یک فن فلزی سنگین است. سلیقه آن برای آهن، سرب و جیوه آن را برای تمیزکردن آب از این آلاینده ها مناسب ساخته و جالب تر اینکه این باکتری ها در حال تغذیه برق تولید می کنند. حال محققان دانشگاه کالیفریا این باکتری ها را برای افزایش قابلیت های تولید انرژی آن اصلاح کردند که منجر به ابداع روش دیگری برای واحدهای تصفیه فاضلاب که مقداری از برق خودشان را تولید می کنند می شود.

 

 

 

 

ویژگی این باکتری ها پروتئین موجود در غشای سلولی آنهاست که الکترون ها را هدایت می کند و برای تنفس سلولی ضروری است. برای مهار بهتر توانایی سلول های باکتری برای تولید انرژی به عنوان بخشی از متابولیسم خود، تیم تحقیقاتی یک مولکول سنتزی به نام DSFO+ ابداع کرده است که این غشاها را اصلاح می کند.

 

 

 

 

یکی از محققان ین پروژه می گوید: «مولکول جدید یک آجر تولیدکننده برق است که به ما فرصت بررسی رفتار گونه های میکروبی را می دهد»

 

 

 

علاوه بر کارامدتر بودن در تولید انرژی، DSFO+ می تواند به عنوان نوعی آداپتور برق بین برق تولیدی و سیستم های دست سازی که از آن استفاده می کنند عمل کند. باکتری هایی از این دست در حالت طبیعی خود نمی توانند با یک الکترود ارتباط الکتریکی داشته باشند اما این مولکول جدید این امکان را فراهم می سازد.





میکروب ها نه تنها آلاینده های موجود در فاضلاب را می شکنند، بلکه در فرایند برق کافی برای جبران مقداری از هزینه تصفیه آب را تولید می کنند.







انتهای خبر

آبآلودگیباکتریتاسیسات
Comments (0)
Add Comment