مقررات ایمنی پیشگیرانه حوادث آسانسور

به گزارش تاسیسات نیوز، سازمان ساخت و ساز سنگاپور (BCA) ضوابط و مقررات ایمنی استانداردهای نگهداری آسانسور سختگیرانه تری را از 25 ماه جاری (جولای) برای پیمانکاران، مالکان و استفاده کنندگان آسانسور و پله برقی اعمال خواهد کرد.





سازمان ساخت و ساز در پی یک سری حوادث و خطاهای رخ داده در بعضی از ساختمان ها روز پنجشنبه 16 ژوئن اعلام کرد می توان استانداردهای ایمنی آسانسور را بهبود بخشید.

 

 

 

 

پیمانکاران و مالکان و صاحبان ثبت شده آسانسور و پله برقی باید با رعایت موارد 20 گانه الزامات اعلام شده از قبیل تضمین سلامت درب آسانسور، سیستم ترمز و اطمینان از تجهیزات و قطعات مهم و تاثیرگذار آسانسور و دریافت گواهینامه های تست بازرسی آسانسور توسط بازرسان مجاز و اخذ مجوزهای لازم از (BCA) سازمان ساخت و ساز سنگاپور و جایگزینی آن با گواهینامه های قبلی در اسرع وقت اقدام نمایند.

 

 

 

 

در مصاحبه روز پنجشنبه خاطر نشان شد که اکثر 59000 دستگاه آسانسور منصوبه در سنگاپور در شرایط خوب و ایمن هستند. با این حال تحقیقات ACB با توجه به اینکه عمر آسانسورها در حال افزایش بوده و همچنین حوادث اخیر نشان داد که باید اصلاحاتی در استاندارد کلی تعمیر و نگهداری آسانسور انجام و به پیمانکاران ابلاغ گردید.

 

 

 

 

این سازمان از صاحبان آسانسور و پیمانکاران خواست تعمیر و نگهداری پیشگیرانه آسانسور را در اولویت کاری خود قرار دهند و کوچکترین نقص و کاستی را سریعا رفع عیب و برطرف کنند.

 

 

 

 

لذا کلیه ساختمان هایی که از آسانسور استفاده می کنند باید گواهینامه های جدید را به صورت برجسته در محلی که قابل رویت عموم باشد نصب نمایند.

 

 

 

 

همچنین کلیه ماشین آلات پله برقی ها نیز از اول نوامبر سال جاری هر ماه توسط پیمانکار مربوطه ثبت بازرسی شده و سالانه نیز توسط بازرسین مربوطه تست و بازرسی کلی گردد، و در صورت تایید بازرسی با کسب اجازه از BCA و بر اساس زمان درج شده بر روی گواهی صادره مورد استفاده قرار گیرد.




منبع: نشریه آسانسور، پله برقی و بالابر







انتهای خبر

آسانسورایمنیتاسیساتحادثه
Comments (0)
Add Comment