«مقدمه‌ای بر مبادله‌کن‌های گرما» منتشر شد

کتاب «مقدمه‌ای بر مبادله‌کن‌های گرما (مبدل‌های حرارتی)» با رویکرد انتخاب و تعیین شرایط عملکرد و طراحی گرمایی، به قلم سپهر صنایع از سوی انتشارات دانشگاه علم و صنعت منتشر شد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، کتاب حاضر در 12 فصل، به بررسی موضوعات مهم مرتبط با مبحث طراحی مبدل‌های حرارتی و مکانیسم‌های آن پرداخته است.

 

دو فصل نخست کتاب به طرح مباحث مربوط به «دسته‌بندی مبادله‌کن‌های گرما» و «روش‌های پایه در طراحی مبادله‌کن‌ها» اختصاص دارد.

 

در فصل سوم این کتاب، برای آشنایی بیشتر دانشجویان رشته مکانیک، موضوع «روابط انتقال جابجایی اجباری برای سمت جریان یک‌فاز در مبادله‌کن‌های گرما» مورد بررسی قرار گرفته است.

 

«افت فشار و توان پمپ کردن در مبادله‌کن‌های گرما» و «تشکیل رسوب در مبادله‌کن‌های گرما» عناوین فصل‌های چهارم و پنجم این کتاب است.

 

نویسنده در فصل ششم به «مبادله‌های گرمای دو و چند‌لوله‌ای» اشاره کرده و فصل هفتم کتاب را به معرفی و بررسی کارکردهای «مبادله‌کن‌های گرمای پوسته‌ای و لوله‌ای» اختصاص داده است.

 

«مبادله‌کن‌های فشرده گرما»، «مبادله‌کن‌های گرمای صفحه‌ای»، «مبادله‌کن‌های گرمای خنک‌شونده با هوا» و «روابط طراحی برای چگالنده‌ها و تبخیر‌کننده‌ها» موضوعاتی هستند که در فصل‌های هشتم تا یازدهم کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.  

 

فصل پایانی کتاب حاضر نیز به طرح و بررسی مبحث «چگالنده‌ها و تبخیر‌کننده‌ها» پرداخته است.

 

نخستین چاپ کتاب «مقدمه‌ای بر مبادله‌کن‌های گرما (مبدل‌های حرارتی)» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 568 صفحه، به بهای 29 هزار تومان از سوی انتشارات دانشگاه علم و صنعت منتشر شده است.  

پایان پیام/.

 

 

نظام مهندسی،مهندس، مکانیک، آموزشگاه، کتاب، تاسیسات،ساختمان، کاشانه، کارگران، طرح،
Comments (0)
Add Comment