مقابله با سیل با سامانه «هشدار سریع برای همه»

رئیس کمیته دائم خدمات آب‌شناسی سازمان جهانی هواشناسی (WMO) گفت: با توجه به اینکه سیل در بسیاری از کشورهای حوزه اتحادیه هواشناسی آسیا در رتبه نخست بلایای جوی قرار دارد، باید همه جمعیت این منطقه تحت پوشش سامانه «هشدار سریع برای همه» قرار گیرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، از سازمان هواشناسی کشور، «یوری سیمونوف» در نشست تخصصی ۲ روزه مدیران کمیته دائم خدمات آب‌شناسی و مدیریت منابع آب سازمان جهانی هواشناسی برای پیشبرد برنامه مشترک WMO در حوزه بهبود سامانه هشدار سیل در ایران اظهار داشت: این طرح مبتکرانه سازمان ملل متحد است که کیفیت زندگی را بالا برده و سبب پایداری اقتصادی می‌شود.
وی افزود: در این طرح مبتکرانه پروژه‌ها و برنامه‌های زیادی تعریف شده است که سازمان جهانی هواشناسی ابزارهای لازم را برای انجام در اختیار دارد.
رئیس کمیته دائم خدمات آب‌شناسی سازمان جهانی هواشناسی ادامه‌داد: ما اکنون به عنوان یک لینک (پیوند) برای اتصال ایران به سازمان جهانی هواشناسی برای کمک به توسعه سامانه هشدار سیل ایران هستیم.
سیمونوف تصریح کرد: در مرحله نخست باید سامانه هشدار سیل کنونی ایران ارزیابی شود تا نیازها و ظرفیت‌های آن به دست آید.
وی با بیان اینکه سازمان جهانی هواشناسی امکانات زیادی در اختیار دارد، خاطرنشان‌کرد: پس از این نشست یک سری رهنمود ارائه می‌شود که به بهبود عملکرد و بروزرسانی سامانه هشدار سیل ایران کمک می‌کند.
رئیس کمیته دائم خدمات آب‌شناسی سازمان جهانی هواشناسی گفت: کمیته آبشناسی سازمان جهانی هواشناسی دارای ۲۰ عضو دائم از کارشناسان برجسته از سراسر جهان است که در حوزه خدمات آبشناسی عملیاتی فعالیت می‌کند.
سیمونوف افزود: این کمیته در حوزه‌های مربوط به آبشناسی عملیاتی نظیر پیش‌بینی سیل، مدیریت سیل و مدیریت خشکسالی برای کشورهای عضو سازمان جهانی هواشناسی فعالیت دارد.
وی اضافه‌کرد: حدود دو سه سال پیش با خانم تاج بخش، در جلسه بین دولتی دیدار کردم و در همان برخورد نخست راجع به همکاری ایران و WMO صحبت شد که به نتایج خوبی رسید.
رئیس کمیته دائم خدمات آب‌شناسی سازمان جهانی هواشناسی اضافه کرد: پس از این دیدار فعالیت‌های زیادی با ایران در حوزه‌های مرتبط با هواشناسی و وزارت نیرو انجام شد.
سیلهشدار سریع برای سیل
Comments (0)
Add Comment