معیشت مهندسان حلقه فراموش شده در بخشنامه های وزارتی

مهندس مظفر ساعد، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان یکی از بازوهای پرتوان کشور در صنعت ساختمان است؛ اما متاسفانه شرایط مهندسان با بخشنامه‌های وزارتی و تعرفه‌های خدمات مهندسی پایین هم‌خوانی درستی با تورم کشور ندارد.
به گزارش تاسیسات نیوز، عضو منتخب هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی، با اشاره به جایگاه فعلی مهندسان در جامعه امروز، بیان کرد:  در حالی که نمی‌توان تاثیر سازمان نظام مهندسی ساختمان و اعضای آن را در ساخت یک ساختمان ایمن و تامین امنیت مردم نادیده گرفت؛ اما باید گفت تورم‌های پیش آمده سبب شده تا عرصه برای مهندسان هم مانند سایر افراد جامعه در زمینه مسایل مالی تنگ‌تر شود.
وی خاطرنشان کرد: ابلاغ و اجرای طرح سرپرست کارگاه برای دارندگان پروانه‌ اجرا به منظور رفع معضل بیکاری مهندسان در استان‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی و کارگاهی متداوم می‌تواند در ارتقای سطح آگاهی و تجربه مهندسان موثر باشد. همچنین؛ مهندسان جوانی که تازه پروانه اشتغال به کار خود را دریافت کرده‌اند، باید با مداومت در آموزش و استفاده از تجارب پیش‌کسوتان، توان علمی خود را ارتقا بخشند.
عضو منتخب هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان،  در پایان افزود: یک مهندس خوب باید به ضوابط مقررات ملی ساختمان آگاه باشد، تا بتواند بنا به قوانین اجرایی یک پروژه را به سمت جلو پیش برده و کیفیت ساخت‌وساز ساختمان‌ها را بهبود بخشد. همچنین در کنار این موارد، داشتن تعامل با سازندگان و مالکان می‌تواند برای وی در این راه کارگشا باشد.
تنگنای جامعه مهندسانتورم و جامعه مهندسیمعیشت مهندساننظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment