معدنکاری سبز در ایران

 

به گزارش تاسیسات نیوز، تدوین دستورالعمل‌هایی برای رعایت ملاحظات زیست محیطی همواره به‌عنوان یکی از بنیادی‌ترین بخش‌های توسعه در محیط‌های شهری برای کاهش روند رو به رشد آسیب‌ها و پیامدهای محیط زیستی، مورد توجه بوده است. در همین راستا رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی اعلام کرد که ایمیدرو در نظر دارد در اجرای پروژه‌های خود در مناطق مختلف کشور، مسائل زیست محیطی را به‌طور کامل رعایت کند و به همین منظور طرح معدنکاری سبز را تعریف کرده است.





به گزارش ایمیدرو، مهدی کرباسیان با اشاره به الزام رعایت استانداردهای زیست محیطی در تمامی مناطقی که پروژه‌های معدنی و صنایع وابسته انجام می‌شود، گفت: ایمیدرو به دنبال ترویج تولید سبز در معادن و واحدهای صنایع معدنی است. کرباسیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بندر پارسیان گفت: ایمیدرو برای رعایت استانداردهای سازمان محیط زیست برای ساخت بندر منطقه ویژه پارسیان، مشاور ایرانی و خارجی مورد تایید گرفته است.





رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در ملاقات با مدیریت شرکت محیط زیستی خواست هر چه زودتر نتایج مطالعات و همچنین پیشنهادهای خود در اجرای پروژه‌های مورد نظر اعلام کند. مدیر شرکت آکوا پلن نیوا(Akvaplan niva) نیز در این دیدار گفت: نگهداری از طبیعت مانند گسترش منابع نفت و گاز و مواد معدنی برای ما مهم است.





گوتورم ان کریستنسن، افزود: پروژه‌های مشابهی در بنادر نروژ وجود دارد و با توجه به حساسیتی که نروژ در رعایت استانداردهای زیست محیطی دارد، این شرکت با دارا بودن محققان و افراد با تجربه، با همکاری شرکت ایرانی پیشنهادهای خودرا ارائه می‌دهد.





او با اشاره به سوابق همکاری شرکت مذکور در پروژه دریاچه ارومیه با ایران گفت: همچنین پروژه‌هایی در آسیا و اروپا نیز انجام داده‌ایم و با توجه به انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی، دانش‌کافی برای انجام این پروژه در ایران وجود دارد.





منطقه ویژه پارسیان در غرب هرمزگان با ۱۰ هزار هکتار برای صنایع انرژی بر مانند فولاد و پتروشیمی به تصویب دولت رسیده و فاز نخست ساخت بندر با ۴‌پست اسکله به مناقصه بین‌المللی گذاشته شده است.






انتهای خبر

تاسیساتمحیط زیستمعدنپروژه
Comments (0)
Add Comment