معاملات املاک ربطی به دولت ندارد

به گزارش تاسیسات نیوز، محمود اولاد، کارشناس بازار مسکن  گفت: وقتی ساختار اقتصاد به گونه‌ای است که تولیدکننده همواره متضرر است و از ریسک بالا و بی‌ثباتی قوانین رنج می‌برد. جای تعجب ندارد که ورشکست شود و یا انگیزه ادامه فعالیت نداشته باشد. در این شرایط برای امرار معاش به مشاغلی نظیر مشاور املاک رو می‌آورد تا از خرید و فروش ملک درآمدی کسب کند.
درواقع تا زمانی که اقتصاد کشور بیمار است و دولت هم حمایتی از سرمایه‌گذار نمی‌کند، نباید این سوال را پرسید که چرا مشاغلی نظیر املاکی‌ها قارچ‌گونه رشد کرده‌اند و نباید غیرمجازها را پلمب کرد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا با پلمب املاکی‌های غیرمجاز مخالف هستید، گفت: رسمی یا غیررسمی بودن مشاوران املاک فرقی ندارد؛ چراکه دو انسان بالغ و عاقل با هم معامله می‌کنند و ربطی به نفر سوم که دولت باشد، ندارد و باید قوانینی تصویب شود که اجازه تخلف ندهند. حتی اگر کلاهبرداری هم انجام شد، باید قوه قضائیه ورود کند.

هزینه مبادلات بالا می‌رود
این کارشناس تصریح کرد: هر چقدر دولت پروسه خرید و فروش ملک را دشوارتر کند، هزینه مبادلاتی را بالاتر می‌برد که درنهایت نیاز به واسطه‌گران بیشتر احساس خواهد شد. اگر قرار است فعالیت مشاوران املاک غیرمجاز با اخذ مجوز رسمی شود، پس به فعالیت دست‌فروش‌ها هم با یک مجوز، رسمیت ببخشند.

فرقی به حال بازار مسکن نمی‌کند
محمود اولاد کارشناس بازار مسکن تاکید کرد: اگر مشکلی در فعالیت املاکی‌ها وجود دارد، باید به طور ریشه‌ای رفع کرد. وگرنه رسمی یا غیررسمی بودن فعالیت‌شان فرقی به حال بازار مسکن و گرانی آن نخواهد داشت.

خانمان

بازار مسکنتخلفات مشاوران املاکخرید و فروش ملکمشاور املاکمعامله املاک
Comments (0)
Add Comment