مطالبه رشته مهندسی بهداشت حرفه‌ای به رشته‌های دبیری

تاسیسات نیوز: جمعی از فارغ التحصیلان رشته مهندسی بهداشت درخواست اضافه کردن رشته مهندسی بهداشت حرفه‌ای به رشته‌های دبیری استخدامی آموزش و پرورش را کردند. متن این درخواست به شرح ذیل است :
وزیر محترم آموزش و پرورش
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
رئیس محترم سازمان اداری و استخدامی

با سلام و احترام

هر ساله رشته‌های زیادی از گروه علوم پزشکی از جمله پرستاری، مامایی، بهداشت محیط، تغذیه و سایر رشته‌های پیراپزشکی که معرف حضور حضرتعالی می‌باشند، با توجه به شرایط مندرج در دفترچه استخدامی آموزش و پرورش مجاز به شرکت در گروه‌های شغلی آموزگاری، دبیری و مراقب سلامت آزمون آموزش و پرورش می‌باشند.
در طی یک روند ناعادلانه، رشته مهندسی بهداشت حرفه‌ای علی‌رغم وجود واحد‌های مشترک درسی با رشته‌های فوق و تناسب دروس گذرانده شده نظیر:
شیمی عمومی و شیمی تجزیه با شغل دبیری شیمی؛ کمک‌های اولیه، بیماری‌های شغلی، اصول ارگونومیک و پیشگیری از اختلالات اسکلتی عضلانی با شغل مراقب سلامت؛ روانشناسی صنعتی‌سازمانی و مهندسی فاکتورهای انسانی‌شناختی با شغل آموزگاری ابتدایی؛ ریاضیات عمومی، فیزیک عمومی و تخصصی، مکانیک جامدات و سیالات و سایر دروس پیشرفته مهندسی، با شغل دبیری ریاضی-فیزیک؛ از شرکت در تمامی گروه‌های شغلی فوق محروم می‌باشند.
لذا جمع کثیری از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته بهداشت حرفه‌ای درخواست مجوز شرکت در آزمون وزارتخانه آموزش و پرورش در گروه‌های شغلی نام برده را دارند.
بهداشت حرفه ایرشته دبیری بهداشت حرفه ایمهندسی بهداشت
Comments (0)
Add Comment