مطالبات مهندسان از پارلمان درباره اصلاح قانون نظام مهندسی

جمعی از اعضای گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور با روسای کمیسیونهای آموزش و عمران مجلس شورای اسلامی دیدار و درباره مسایل مختلف گفتگو کردند.

به گزارش تاسیسات نیوز، جمعی از اعضای گروه تخصصی شهرسازی متشکل از آقایان دکتر / مهندس رسول وظیفه شناس،  سینا صبری ، عباس صنیع زاده ، فتح الله فواد مرعشی ، مجید فارغیان قمی ، محسن غیاثی نیا و احمد زارعی به همراه دکتر بهزاد فر از اساتید به نام شهرسازی کشور با دکتر منادی ریاست کمیسیون آموزش مجلس در محل مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

 خواسته جمع کثیری از مهندسان در رابطه با اصلاح پیش نویس قانون نظام مهندسی با تاکید بر حفظ حقوق مکتسبه و اعمال اصلاحات در خصوص پیشنهادات مطرح شده دارندگان مدارک تحصیلی ناپیوسته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین لزوم ابقای مهندسین  ترافیک در قانون اصلاحی بود.
 در همین رابطه نامه مربوط به پیشنهادات گروه تخصصی شهرسازی تهیه و به ریاست کمیسیون آموزش مجلس تحویل داده شد.
در همین حال، دکتر منادی ریاست کمیسیون آموزش مجلس نیز ضمن تائید درخواست های مطرح شده، اشکالات موجود در پیش نویس قانون نظام مهندسی را پذیرفت و گفت:  در صورت عدم اعمال اصلاحات لازم در کمیسیون عمران ، موضوع قطعا در صحن علنی پیگیری خواهد شد.
در ادامه و با پیشنهاد و هماهنگی دکتر منادی، اعضای گروه تخصصی شهرسازی جلسه ای با دکتر رضائی کوچی، ریاست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار کردند و پیشنهادات اصلاحی خود را به اطلاع او و سایر حاضرین در جلسه شامل دکتر نجات نیا معاون پارلمانی و حقوقی وزیر راه و شهرسازی و دکتر جمالی نژاد معاون وزیر کشور  رساندند.
با این حال، دکتر رضائی کوچی پس از استماع دغدغه ها و نگرانی های جامعه مهندسین اظهارداشت: پیش نویس اصلاحی قانون در کمیسیون عمران هنوز قطعی نشده و  اصلاحات مورد نظر در آن اعمال و پس از اخذ تاییدیه از کارشناسان خبره سازمان نظام مهندسی به صحن علنی مجلس فرستاده خواهد شد.
در ادامه جلسه دکتر جمالی نژاد معاون وزیر کشور ضمن تایید موارد مورد درخواست و مطرح شده به اهمیت، نقش و جایگاه مهندسین شهرساز در نظام ساخت و ساز شهری پرداخت و سپس بر لزوم برگزاری جلسه مشترک در وزارت کشور به منظور احصای خدمات قانونی مهندسان شهرساز تاکید کرد.
 در حاشیه این جلسه ملاقاتی هم با مهندس صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران انجام شد. مهندس صدیف بدری نیز ضمن اعلام اصلاح اشکالات مطرح شده در آخرین پیش نویس قانون ، راه را برای بررسی های بیشتر و اصلاح موارد مورد نظر باز دانست و در همین راستا درخواست ارائه نقطه نظرات کارشناسی را مطرح کرد.
در پایان جلسه با توجه به حضور دکتر نجات نیا نماینده حقوقی و پارلمانی وزیر راه و شهرسازی در جلسه، درخواست شد نقطه نظرات اصلاحی و کارشناسی اعضا از جانب وزارت راه و شهرسازی نیز پیگیری شود.
اصلاح قانون نظام مهندسیقانون نظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment