مصرف 75 درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون وزير نفت بر مصرف بهينه انرژي در کشور با توجه به آموزه‎هاي ديني تاکيد کرد و گفت: هم اکنون بيش از 700 ميليون مترمکعب در روز گاز توليد مي شود که 530 ميليون مترمکعب آن را مردم مصرف مي‎کنند.

 

 

 

به گزارش خبرگزاري آريا،حميدرضا عراقي، مديرعامل شرکت ملي گاز ايران با بيان اين که يکي از بهترين دستورات دين ما، اسراف نکردن است، افزود: ما بايد بهينه مصرف کردن را الگوي خود سازيم و گازي را که نعمت خدادادي است، بيهوده و تنها براي گرم کردن مصرف نکنيم و اجازه دهيم در بخش‌هاي ديگر مانند صنايع و نيروگاه‌ها و کارخانجات مصرف شود.

 

 

 

وي با تشکر از مردم استان‌هاي شمالي براي پيوستن به «کمپين دو درجه کمتر» يادآور شد: با تلاش مردم استان‌هاي شمالي و تلاش‌هاي دسته‌جمعي از بحران عبور کرديم.

 

 

 

معاون وزير نفت به قطع گاز از سوي ترکمنستان اشاره کرد و افزود: با وجود قطع گاز از سوي ترکمنستان و احتمال بروز مشکلات در سيستم گاز رساني استان‌هاي شمالي کشور، با مديريت خوب مجموعه گاز در کل کشور، شرکت ملي گاز ايران توانست از اين امتحان نيز سربلند بيرون بيايد و اعتماد تمام دستگاه‌ها و نهادها را، جلب کند.

 

 

 

وي، همچنين بر حفظ و نگهداري از شبکه‌هاي سراسري گاز تاکيد کرد و آن را کار بزرگي دانست و افزود: اين شرکت هم اکنون با تعداد زيادي پالايشگاه، ١٠ خط انتقال، حدود 70 ايستگاه تقويت فشار، 300 هزار کيلومتر شبکه و 3٦ هزار کيلومتر خطوط انتقال که عهده‌دار گاز رساني به همه بخش‌ها؛ اعم از صنايع، خانگي، نيروگاه‌ها و پتروشيمي‌هاست، مي‌تواند بگويد که مشکل خاصي در زمينه گاز رساني با اين شبکه وسيع، ندارد.

 

 

 

عراقي با بيان اين که با برنامه ريزي‌هاي انجام‌شده، هفته گذشته بخشي از خط لوله ششم سراسري براي تضمين گاز غرب کشور به بهره برداري رسيد، افزود: خط انتقال زاهدان نيز يکي از بزرگ‌ترين و پرافتخارترين خطوط انتقال گاز کشور است که در آينده نزديک افتتاح مي شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

انرژیتاسیساتوزارت نفتگاز
Comments (0)
Add Comment