مشروح جلسه بیست و پنجم

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز، بیست و پنجمین جلسه هیات مدیره سازمان برگزار شد.




بیست و پنجمین جلسه هیات مدیره سه شنبه با تلاوت آیاتی از کلام الله آغاز گردید.

 

 

 

 

در ابتدا این جلسه دکتر مجربی ریاست سازمان گزارشی از جلسات هیات رئیسه و رئیس را ارایه کرد.

 

 

 

 

دکتر مجربی همچنین به مسایل پیش رو سازمان و در راس آن آخرین جلسه شورای مرکزی این دوره که در استان البرز برگزار می شود، اشاره کرد.

 

 

 

 

در بخش پیش از دستور مهندس قنبری گزارشی از بازدید از دهکده ورزشی چهارباغ ارایه کرد. وی در ادامه نسبت به هزینه ازمایشگاه بتن و ژئوتکنیک که اخیرا از مالکان گرفته می شود و باعث نارضایتی مالکان می گردد، انتقاد کرد که در ادامه در این مورد دکتر مجربی و دکتر غفاری مواردی را تذکر دارند.

 

 

 

 

در ادامه ایشان گزارشی از عملکرد کمیسیون انضباطی ارایه و برای برخورد مناسب با افراد خاطی از هیات مدیره درخواست مصوبه کرد.

 

 

 

 

مهندس اویسی در ادامه خواهان برخورد نرمتر با افراد خاطی گردید و تاکید کرد: با مدیران دفاتر باید با دقت بیشتری برخورد نماییم، چون به جهت بعد مسافت نقاط مختلف استان بعضا مسیر آنها بسیار طولانی می باشد.

 

 

 

 

مهندس سهرابلو نیز در این بخش به آیین نامه مالی و معاملاتی اخیر اشاره کرد و گفت: بهتر است زودتر سازمان در جریان تغییرات قرار گیرد.

 

 

 

 

 

مهندس کاتب در پیش از دستور خواهان حضور در گروه کارشناسی هیات چهار نفره و تصویب مصوباتی به نفع اعضا شهرسازی سازمان گردید، که در پاسخ مجربی از مهندس کاتب خواست درخواست ها و مصوبات مربوط را برای مطرح کردن به وی ارایه نماید.

 

 

 

 

 

خانم مهندس خسروی نیز در پیش از دستور درخواستی را برای گروه برق به صورت کتبی به دکتر مجربی ارائه نمود.





در بخش دستور جلسه، جدول درصد تفکیکی حق الزحمه خدمات مهندسی سال 95 استان البرز مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

 

 

 

دکتر مجربی در این ارتباط درخصوص جلسه با دکتر مظاهریان و حضور اعضای معماری و عدم رضایت معماران و مطرح نمودن موضوع تعرفه در جلسه فوق، گزارشی به هیات مدیره ارایه کرد.

 

 

 

 

مهندس سیروسی در خصوص موضوع مذکور توضیحاتی داد و در ادامه در مورد تعرفه مجددا مباحثی در هیات مدیره مطرح شد.

 

 

 

 

مهندس طهماسبی گفت: اینجانب با تعرفه مصوب به دلیل تصویب هیات مدیره و راه اندازی نظارت معماری موافق هستم.
در نتیجه دکتر مجربی اعلام کرد مصوبه اخیر مجددا به رای گذاشته شود که مصوب شد.

 

 

 

 

اعتراض دیگر نسبت به تعرفه، اعتراض خانم مهندس خسروی در رشته برق بود که درخواست اضافه تعرفه مهندسین برق را داشت.

 

 

 

 

در ادامه مهندس طهماسبی گزارشی از کمیسیون مربوطه نسبت به بررسی و تصویب برگه تعهد نظارت معماری ارائه نمود. ایشان راجع به مدت قرارداد ناظر در برگه تعهد خواستار نظریه هیات مدیره گردید.

 

 

 

 

مهندس سیکارودی عضو دیگر این کمیسیون نیز توضیحاتی ارایه و درخواست کرد که به جای برگه نظارت قرارداد همسان برای این موضوع مطرح گردد.

 

 

 

 

در نهایت کلیات برگه تعهد نظارت عمران و معماری مصوب شد.

 

 

 

موضوع بعدی تعرفه آزمایشگاه بتن و جوش و ژئوتکنیک بود که در هیات چهار نفره مطرح شده است که بر اساس قیمت گذاری برنامه و بودجه سال 93 و شرایط مختلف اجرا، قیمت با فاصله انجام کار و سختی کار قابل تغییر در یک بازه می‌باشد و این عدد مینوس 40 تا 60 درصد نسبت به قیمت 93 است.

 

 

 

 

 

در ادامه گزارش بازرس هیات 4 نفره در مورد ساختمان دارای گود و تخفیف تعرفه ساختمان‌های بالای 5000 مترمربع مطرح شد که با مباحث مطروحه اعضای هیات مدیره، مقرر شد ساختمان های 3500 مترمربع به بالا و 8 طبقه به بالا در صورت وجود هر دو شرط می‌تواند 25 درصد تخفیف را شامل شود.

 

 

 

 

در نهایت خانم مهندس خسروی با اشاره به نامه شورای مرکزی در مورد کنتور، افزایش تعرفه تا متراژ 1000 مترمربع 25% ؛ 1000 تا 1500 مترمربع 20% ؛ 1500 تا 2000 مترمربع 15% و بیش از 2000 مترمربع 10% به مبلغ تعرفه نظارت و طراحی برق اضافه گردد که این موضوع جهت تصویب به هیات چهار نفره ارائه خواهد شد.







انتهای خبر

تاسیساتجلسهمدیریتنظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment