مشارکت آبفا با بخش خصوصی

به گزارش تاسیسات نیوز به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در نشست تخصصی مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، با اشاره به اهداف برگزاری این نشست اظهارداشت: بررسی فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده توسط شرکت‌های آبفا در سال 94 و همچنین برنامه‌های آینده این شرکت‌ها در سال 95 از اهم این اهداف است.




وی بیان‌داشت: شرط اصلی در شرکت‌های آبفا، نگاه درست و برنامه مناسب با استمرار در عمل و پرهیز از نگاه‌های مقطعی و زودگذر در اقدامات بلند مدت است.




محمودی، با اشاره به نگاه ویژه وزارت نیرو به ساماندهی و مدیریت بحران و تنش آبی در شهرها و روستاهای کشور در سال‌جاری بیان‌داشت: شاید در حال حاضر در شرایط مطلوب آب و هوایی قرار داشته باشیم اما با شروع فصل تابستان، کاهش 10 تا 15 درصدی و در برخی مناطق، کاهش 20 درصدی بارندگی‌ها در سطح کشور را شاهدیم.




قائم مقام وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ارتقاء ظرفیت کارفرمایی در شرکت‌های آبفا تاکید‌کرد و گفت: مشارکت با بخش خصوصی و تغییر حرکت به سمت گردش اقتصادی باید در دستور کار شرکت‌های آبفا قرار گیرد.




وی با اشاره به موفقیت شرکت آب و برق در بخش نظام جذب سرمایه نسبت به سازمان‌های دولتی بر تبدیل شرکت‌های تولید و مدیریت هزینه‌ای به شرکت‌هایی با پتانسیل تولید و جذب سرمایه در قالب طرح‌های بلندمدت و با استمرار در عمل تاکیدکرد.




محمودی، وضعیت فعلی این شرکت های آبفا را رضایت بخش خواند و بر ارتقاء ظرفیت کارفرمایی این شرکت‌ها تاکیدکرد.




قائم مقام وزیر نیرو همچنین تاکیدکرد: ابقاء شرکت‌های آبفا در وضعیت فعلی، سبب می‌شود تا این شرکت‌ها در خصوص تامین نیازهای آینده جوابگو نباشند، بنابراین باید در جهت تامین آب شرب شهرها، گام‌های فکری و اجرایی بلند مدت برداشت.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آببخش خصوصیتاسیساتوزارت نیرو
Comments (0)
Add Comment