مرکز خرید بازیافتی در سوئد + عکس

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، با وجود مراکز خرید در ایالات متحده در دوره ای که تحلیلگران آن را آخرالزمان خرده فروشی مینامند، صاحبان بی قرارِ فروشگاه ها به دنبال نشانه ای برای می گردند.




یک تجربه ی خرید جدید در سوئد نوع متفاوتی از مصرف را ارائه می کند، اما ایده ی بازتولیدِ آن شاید چیزی نباشد که برندها به دنبال آن هستند.

 

 

 

شاید به نظر برسد که ReTunaÅterbruksgalleria یک مبل آماده برای سر هم بندی به نظر برسد، اما این خرده فروشی جدید فروشگاهی که فقط محصولات بازیافت شده یا تعمیر شده در آنجا فروخته می شود آخرین جایی است که می توانید چنین محصول دورانداختنی ای را در آن پیدا کنید. به گفته ی Anna Bergström یکی از مؤسسین این فروشگاه در این مفهوم جدید تنها حفظ کردن اهمیت دارد.





در این مرکز خرید که در آگوست ۲۰۱۵ در Eskilstuna، شهری در ۷۵ مایلی غرب استکهلم افتتاح شد، همه چیز دست دوم و تعمیر شده است (در جهت بهبود اصلاح شده اند). مشتریان تشویق می شوند که چیزهای استفاده شده را به آنجا ببرند تا بعداً طراحان، هنروران و صاحبان مغازه آنها را به چیزهای دیگری تبدیل کنند.

 

 

 

 

این مرکز خرید که کارکنان آن در مغازه های مختلف بیش از ۵۰ نفر هستند، در زمینه های بسیاری تمام چیزهایی را که شما در یک مرکز خرید معمولی به دنبال آن هستید، دارد. خریداران می توانند در آنجا موارد زیر را بیابند: اثاثیه ی منزل، دوچرخه، وسایل آشپزخانه، لباس، دکوراسیون، مصالح ساختمانی، در و پنجره های قدیمی، کامپیوتر، تجهیزات الکترونیکی و همچنین اتاق کنفرانس و قهوه خانه ی ارگانیک. در ماه مارس یک مغازه گل فروشی افتتاح شد که گلها و گیاهانی را می فروشد که با توجه به زیست بوم شناسی پرورش داده شده اند. البته این مغازه گلدان های استفاده شده نیز می فروشد.

 

 

 

شاید دور از واقعیت به نظر برسد اما Bergstrom می گوید که آمارها نشان می دهند تجربه ی خرید دست دوم موفقیت آمیز بوده است. از زمان بازگشایی این مرکز خرید روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر را جذب کرده و فروش کل سال ۲۰۱۶ برابر با ۸٫۱ میلیون کرون سوئدی یا ۹۱۰۰۰۰ دلار بوده است.

 

 

 

مدیر این مرکز خرید میگوید «من میخواهم مردم انتخابهای آگاهانه تری داشته باشند و بدانند که انتخاب ها باعث ایجاد تفاوت می شوند. و البته من دوست دارم تمام مردم در محافظت از محل زندگی مشترکمان یعنی سیاره ی مادر زمین همکاری کنند!».

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

انرژیبازیافتتاسیساتمرکز خرید
Comments (0)
Add Comment