مرجع آموزش نرم‌افزاری در شبیه‌سازی مخازن هیدروکربوری منتشر شد

کتاب «مرجع آموزش نرم‌افزار Flogrid & Office PVTi ، Eclipse در شبیه‌سازی مخازن هیدروکربوری» از سوی موسسه انتشارات ستایش منتشر شده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس حمیدرضا دشتی و مهندس حسن داروئی، کتاب «مرجع آموزش نرم افزار Flogrid & Office PVTi ، Eclipse در شبیه‌سازی مخازن هیدروکربوری» را به رشته تحریر درآورده‌اند.

 

این اثر در 9 فصل تنظیم شده است. «مقدمه ای بر شبیه‌سازی مخازن»، «ذخایر»، «معرفی برخی از بخش‌های بسته نرم‌افزاری جئوکوئست»، «آموزش نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار Eclipse 2004a بر روی ویندوز xp»، «نمای کلی شبیه‌سازی مخزن»، «Flogrid»، «شروع کار با فایل دارای فرمت GRDECL» و «نرم‌افزار office در Eclipse» عناوین این فصول را تشکیل می‌دهند.

 

مولفان در مقدمه این اثر چنین آورده‌اند: «با توجه به اهمیت نرم‌افزار اکلیپس و استقبال گسترده متخصصان صنعت نفت از این نرم‌افزار، بسیاری خواهان یادگیری و استفاده از این نرم‌افزار کاربردی می‌باشند، به‌طوری‌که برخی برای آموختن این نرم‌افزار رنج سفر را به جان خریده و کیلومترها راه می‌پیمایند، گروهی هم دست به دامان راهنمای چند هزار صفحه‌ای این نرم‌افزار می‌شوند که آن‌هم فایده چندانی ندارد چون برای استفاده از این نرم‌افزار باید اطلاعاتی در مورد شبیه‌سازی داشته باشند و چگونگی استفاده از این اطلاعات را هم بدانند.»

 

براساس محتوای کتاب حاضر، در این نرم‌افزار امکان انتخاب چندین معادله حالت، استفاده از معادلات مختلف برای ویسکوزیته و نیز امکان tune نمودن معادلات با داده‌های آزمایشگاهی وجود دارد. این نرم‌افزار با استفاده از داده‌های آزمایشگاهی نظیر فشار، دما، حجم نسبیف نسبت مولی و غیره با استفاده از معادله حالتی که برایش مشخص می‌کنیم نمودارهای مختلف سیال را رسم می‌کند.

 

چاپ نخست کتاب «مرجع آموزش نرم‌افزار Flogrid & Office PVTi ،Eclipse در شبیه‌سازی مخازن هیدروکربوری» با شمارگان دو هزار نسخه در 496 صفحه، به بهای 32 هزار تومان از سوی موسسه انتشارات ستایش راهی بازار نشر شده است.

پایان پیام/.

 

 

نظارت، بتن، گاز، همایش، نمایشگاه، کنفرانس، آب، فاضلاب
Comments (0)
Add Comment