#مراسم تقدیر از اساتید کاشانه/ هیچ بهانه ای از نظام مهندسی پذیرفته نیست!

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی در مراسم تقدیر از اساتید کاشانه، شرایط برای راه یافتگان نهایی به انتخابات نهمین دوره شورای مرکزی نظام مهندسی را بسیار مطلوب توصیف و خاطرنشان کرد: هیچ بهانه ای برای عدمِ رشد در این حوزه پذیرفته نیست.
اقبال شاکری ، ضمن اشاره به اهمیت آموزش در ارتقاء سطح علمی هر حوزه ای از جمله « ارتقاء سطح علمی جامعه مهندسی» گفت : تقدیر از اساتید در حوزه مهندسی کاری شایسته است که به معنای ارج نهادن به مقوله رشدِ توانِ کیفی جامعه مهندسی تلقی می شود و حضور من در این جمع نیز در این راستا صورت گرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس:
هیچ بهانه ای برای رشد نکردن نظام مهندسی پذیرفته نیست
عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی در ادامه به انتخابات نهمین دوره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان پرداخت و اظهار داشت :
نتایج انتخابات با اعلام نفرات برتر مشخص گردید و امیدواریم با گزینش نهایی شاهدِ رونق واقعی در حوزه نظام مهندسی ساختمان باشیم
وی با تاکید بر اینکه با این انتخابات و تعیین برگزیدگان راه بر هر بهانه ای برای پیشرفت و اتخاذ تصمیمات مطلوب در حوزه نظام مهندسی و مسائل پیرامون آن بسته شده است، خاطرنشان کرد :
ما به طور جدی چشمِ امید به تحول در نظام مهندسی ساختمان داریم و به این ترتیب هیچ کوتاهی در این زمینه را نمی پذیریم، چون حمایت کامل در این عرصه صورت گرفته و روح تازه ای در نظام مهندسی دمیده شده و ارتباط سازنده ای بین نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی شکل گرفته است.
نماینده مجلس:
صدور خدمات مهندسی محور اصلی فعالیتهای نظام مهندسی باشد
این نماینده مجلس همچنین حمایتهای موجود از نظام مهندسی را فرصتی مناسب برای ایجاد ظرفیتهای رشد و ترقی در رشد و پیشرفت آتی این سازمان ذکر و تصریح کرد:
من آینده روشنی را در نظام مهندسی برای جامعه مهندسان پیش بینی می کنم و امیدوارم  «صدور خدمات مهندسی» در صدر فعالیتهای آتی نظام مهندسی قرار گیرد.
شاکری، تلفیق بین نظام فنی و اجرایی کشور و نظام مهندسی را شاخصی مطلوب دانست که عاملی جهت حرکت ساخت و ساز کشور از یک منشاء خواهد شد .
وی افزود :
ارتقاء سطح آموزش کشور در سطوح مختلف عامل رشدِ بینش و آگاهی نسبت به مطالبات مردمی می شود که باید در تعاملات نظام مهندسی ساختمان و امور شهری ایجاد گردد.
شاکری همچنین در باره تخلفات شهری گفت:
متاسفانه مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است، در حال حاضر برخی از عاملان ساخت و ساز، در ابتدای امر اقدام به برآورد هزینه تخلفات احتمالی در پروژه های ساخت و ساز خود می کنند و با خیال آسوده اقدام به تخلفاتی می کنند که باید حتماً پرونده چنین مشکلاتی بسته شود.
وی تصریح کرد:
منشاء اصلی چنین مشکلات ماده ۱۰۰ شهری است که در سطوح خرد و کلان انجام می شود و کاهی اوقات به ایجاد مافیای متخلفان و متخلف پروری می شود که حتماً باید به آن رسیدگی شود.
حمایت از دانش بنیان ها از برنامه های مهم ما هست
عضو کمیسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی همچنین در مراسم تقدیر از اساتید آکادمی کاشانه تاکید کرد:
حمایت اجرایی از استارتاپ ها از برنامه های ویژه ما محسوب می شود و خوشبختانه اخیراً در حوزه فناوری اقدامات موثر و اجرایی مطلوبی صورت گرفته و تعاملات خوبی بین قانوگذاران و مجریان انجام شده و امیدواریم موانع موجود بیش از پیش حذف گردد و زمینه رشد و پیشرفت در تمام سطوح فراهم شود.

گفتنی است این مراسم با مدیریت مهندس واصف، مدیریت آکادمی کاشانه و پایگاه خبری تاسیسات نیوز، جمعه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

اقبال شاکری و کاشانهانتخابات نظام مهندسیتعرفه نظام مهندسیتقدیر از اساتید کاشانهشاکریصدور خدمات مهندسینظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment