مذاکرات نفتی برای گسترش همکاری ها

 

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون توسعه و مهندسي شرکت ملي نفت ايران از مذاکره با شرکت توتال فرانسه در زمينه بالادستي، ساخت تجهيزات، خدمات حفاري و خدمات فراساحلي و بخش هاي مهندسي خبر داد.

 

 

 

 

غلامرضا منوچهري با اشاره به سفر اخير هيئت فرانسوي به ايران به رياست ژان مارک آيرو، وزير امور خارجه اين کشور که نمايندگان 60 شرکت فرانسوي او را همراهي مي کردند، گفت: مديرعامل شرکت ملي نفت ايران مذاکراتي را با شرکت هاي فرانسوي که در اين سفر حضور داشتند، انجام داده است.

 

 

 

 

وي ادامه داد: مذاکره با شرکت توتال در زمينه بالادستي، ساخت تجهيزات، خدمات حفاري و خدمات فراساحلي و در کل بخش هاي مربوط به مهندسي انجام شده است.

 

 

 

معاون توسعه و مهندسي شرکت ملي نفت ايران با اشاره به امضاي HOA با شرکت توتال فرانسه در آبان امسال، تصريح کرد: کار اجرايي اين شرکت به منظور توسعه فاز 11 پارس جنوبي عملا شروع شده است.

 

 

 

منوچهري با بيان اين که شرکت ملي نفت ايران به دنبال ارتقاي سرعت و کيفيت حفاري در دکل هاي ايراني است، گفت: از طريق مشارکت شرکت هاي ايراني و فرانسوي، افزايش سرعت، ارتقاي کيفيت، خدمات و ساخت تجهيزات حفاري ممکن و ميسر مي شود.

 

 

 

شرکت ملي نفت ايران 18 آبان امسال موافقتنامه اصولي طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبي را در قالب الگوي جديد قراردادهاي نفتي با کنسرسيومي متشکل از توتال فرانسه، شرکت ملي نفت چين(سي‌ان‎پي‎سي) و پتروپارس امضا کرد.

 

 

 

موافقتنامه اصولي (HOA) طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبي به ارزش چهار ميليارد و 800 ميليون دلار است که با به ثمر رسيدن اين طرح توسعه‌اي، روزانه 56 ميليون مترمکعب به ظرفيت برداشت ايران از اين ميدان گازي مشترک با قطر افزوده مي‌شود .






انتهای خبر

تاسیساتمهندسینفتهمکاری
Comments (0)
Add Comment