مدیریت مناقصات با رویکرد ساختمانی منتشر شد

کتاب «مدیریت مناقصات (با رویکرد ساختمانی)» تالیف خشایار کاظم‌زاده، شامل مجموعه‌ای از اطلاعات طبق‌بندی شده موردنیاز برای شرکت در مناقصات است. این اثر از سوی نشر یزدا به چاپ رسیده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  مهندس خشایار کاظم‌زاده، مولف کتاب «مدیریت مناقصات (با رویکرد ساختمانی)» در گفت‌و‌گو با ایبنا اظهار کرد: این کتاب برای مهندسانی که می‌خواهند وارد مناقصات ساختمانی شوند، بسیار کاربردی است. هر بخش از این اثر دارای یک چک لیست قابل کنترل است.

 

وی افزود: از جمله ویژگی‌های منحصر به‌فرد این مجموعه، وجود چک ‌لیست‌ها در قسمت‌های مختلف و همچنین جداول کاربردی است که در صورت نیاز می‌توان از آن‌ها در مناقصات استفاده کرد. در این اثر از اضافه‌گویی خودداری شده و سعی بر طبقه‌بندی و ارائه اطلاعات به شیوه‌ای نوین و براساس نیاز یک مدیر برای کنترل اسناد و یک کارشناس برای تهیه و ارائه اسناد بوده است.

 

 

کاظم‌زاده در معرفی مختصری از بخش‌های کتاب گفت: این اثر در چهار بخش با عنوان‌های «بررسی اسناد مناقصه»، «بررسی آیین‌نامه‌های مرتبط»، «بررسی موارد تاثیرگذار در قیمت» و «پیوست‌ها» تدوین شده است.

 

نویسنده «مدیریت مناقصات (با رویکرد ساختمانی)» در تشریح بخش نخست ادامه داد: نخستین بخش کار در مناقصه، مطالعه دقیق اسناد است. این بخش یکی از مهمترین بخش‌های کار است که تاثیر زیادی در همه مراحل اجرایی دارد. این‌کار باید با دقت از سوی افراد خبره انجام شود.

 

وی در توضیح مختصری از بخش دوم کتابش گفت: با توجه به این‌که دستگاه مناقصه‌گذار و شرکت‌کنندگان در مناقصه موظف به رعایت آیین‌نامه‌ها برای برگزاری، ارائه و بررسی قیمت هستند، اطلاع دقیق از آیین‌نامه‌های مربوط باعث جلوگیری از خطاهای احتمالی می‌شود.

 

کاظم‌زاده افزود: در بخش سوم کتاب می‌خواهیم با نگاهی کلی به ساختار یک واحد مناقصات در یک شرکت ساختمانی صنعتی بپردازیم. در بخش پایانی نیز پیوست‌هایی از جمله سیری در بیمه پروژه، فرمت‌های پرکاربرد، آنالیز ردیف‌های پرکاربرد و سیری در تهیه صورت وضعیت ارائه شده‌اند.

 

خشایار کاظم‌زاده که سابقه چندین سال کار روی مناقصات پروژه‌های صنعتی و ساختمانی در سطح ملی و بین‌المللی را دارد، سال 92 کتاب «مدیریت کار با فهرست بهای ابنیه» را تالیف و روانه بازار نشر کرده بود. وی همچنین چند عنوان کتاب دیگر از جمله «مدیریت ایمنی» و «مدیریت پروژه» را در دست تالیف دارد که تا آبان‌ماه منتشر خواهند شد.

 

چاپ نخست کتاب «مدیریت مناقصات (با رویکرد ساختمانی)» با شمارگان 600 نسخه در 200 صفحه، به بهای 12 هزار تومان، از سوی نشر یزدا به بازار نشر عرضه شده است.

پایان پیام /.

 

 

چیلر،تراکمی، جذبی،نیروگاه، نظام ، گاز، مخزن، نفت،
Comments (0)
Add Comment