مديرعامل آبفاي تهران : براي تمام فاضلاب تهران برنامه ريزي صورت گرفته است

 مدیر عامل آبفای تهران گفت : برای تمام فاضلاب تهران برنامه ریزی صورت گرفته است و در سال آینده جایی نخواهد ماند که برنامه ریزی نداشته باشیم و مناقصه ان مشخص نشده باشد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، پرورش در پانصد و سی‌ و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران در دفاع از لایحه quotation mark اخذ مجوز مشارکت در تامین و اجرای تاسیسات آب شرب مورد نیاز و اجرای تاسیسات فاضلاب منطقه 22 quotation mark افزود : آبیاری فضای سبز منطقه 22 که حجم انبوهی دارد ، نیازمند استفاده از پساب است در حالی که هم اکنون با استفاده از تانکر و با هزینه 2000 تومان در هر متر مکعب این آبیاری انجام می‌شود.

وی گفت: در صورت اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در منطقه 22 هزینه‌های آبیاری به 750 تومان در هر متر مربع کاهش خواهد یافت و مشکل این منطقه از نظر تامین آب فضای سبز حل می‌شود.

پرورش افزود: البته از نظر اقتصادی سودی که شهرداری از این طرح مشترک می برد بیشتر از سازمان آب است .

مدیر عامل آبفای تهران گفت : شبکه آب ، تصفیه خانه و شبکه فاضلاب منطقه 22 ، 303 میلیارد تومان هزینه دارد که 170 میلیارد تومان آن از آورده خودمان تامین می شود .

در ادامه بررسی این طرح حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت : این مشارکت هیچ سودی برای شهرداری به دنبال ندارد ، بویژه که زمین و هزینه‌های اجرای طرح هم به میزان قابل توجهی ازجانب شهرداری تامین می‌شود .

وی با بیان اینکه چنین معادله ‌ای برد – برد نیست افزود: پیشنهادم این است که اسم این اقدام را سرمایه گذاری نگذارید.

در ادامه معصومه ابتکار از دیگر اعضای شورای شهر تهران اعلام کرد : این برنامه آثار زیست محیطی مطلوبی به دنبال دارد و مطالعات فنی و سرمایه گذاری آن نیز انجام شده و قابل توجیه است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در این باره گفت : هرچند که این سرمایه گذاری بدون بازگشت است و نفع مالی برای شهرداری تهران ندارد اما اجرای این طرح ضرورت دارد بویژه که مردم این منطقه از زیر ساخت‌ های آبفا به درستی برخوردار نیست و شرکت‌های خصوصی با استفاده از آب چاه، آب این محدوده را تامین می‌کنند.

وی پیشنهاد داد که در متن لایحه تاکید شود که این قرارداد صرفا برای منطقه 22 قابل اجراست و سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران نیز باید به موضوع ورود کند.

پایان پیام/.

 

 

 

Comments (0)
Add Comment