محیط زیست را با استفاده از انرژی های پاک و نو احیا کنیم

 

حفاظت از سرمایه‌های ملی در گرو توسعه انرژیهای نوین است و در این مسیر با استفاده از انرژیهای نو می توان در صیانت از محیط زیست مشارکت فعال داشت.

مدیر دفتر مهندسی سازمان انرژی‌های نو ایران در گفتگو با خبرنگار شانا، با تاکید بر اهمیت روز افزون

انرژیهای نو در آینده جهان اظهار کرد: استفاده از باد و خورشید همگام با دیگر انرژیهای تجدید پذیر می تواند در حفظ محیط زیست تاثیر گذار باشد.

هرسینی با اشاره به مزیت استفاده از انرژیهای نوین در ایران گفت: یکی از مزایای اصلی استفاده از انرژیهای نو حفظ سرمایه‌های ملی کشور در ابعاد محتلف است و این موضوع برای نهادینه شدن به فرهنگسازی بیشتری نیازمند است.

هرسینی تصریح کرد: یکی از مزایای اصلی استفاده از انرژی‌های نوین و پاک، حفظ سرمایه‌های ملی کشور است.
وی افزود: ایران به دلیل تنوع و موقعیت خاص جغرافیایی امکان بهره مندی از بیشتر انرژیهای نو را دارد و در این مسیر استفاده از توربینهای بادی به عنوان یک راهبرد در دستور کار قرار دارد.
هرسینی ادامه داد: براساس مطالعه‌های صورت‌گرفته، کشورمان از جمله کشورهایی در جهان است که ظرفیت بادی بسیار خوبی دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند از این فرصت استفاده کنند اما تاکنون به‌خوبی از آن بهره‌برداری نشده است.
وی رویکرد صنعت برق کشور را مبتنی بر تنوع‌بخشی منابع تولید انرژی برق دانست و گفت بیش از ٩٠ درصد برق کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی تولید می شود و با هدف حفظ محیط زیست و تنوع ‌بخشی به سبد تولید انرژی برق، در نظر داریم سهم تولید برق از انرژی تجدیدپذیر را درمقایسه با سالهای گذشته افزایش دهیم.
مدیر دفتر مهندسی سازمان انرژی‌های نو ایران با بیان این که تامین انرژیهای فسیلی و تجدیدناپذیر در ایران و دیگر نقاط جهان در آینده با مشکلاتی همراه خواهد بود، گفت: استعداد و قابلیت کشورمان برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر مطلوب است که این امر می‌تواند ایران را به عنوان کشوری پیشرو در استفاده از انرژیهای نوین و پاک در منطقه و جهان مطرح کند.

 

پایان خبر/

انرژیانرژی پاکایرج هرسینیمحیط زیست
Comments (0)
Add Comment