محل نیروگاه های ایران در خارج از کشور کجاست

به گزارش تاسیسات نیوز، ایران که هم اکنون در فازهای همکاری با کشورهای مختلف دنیا است، جدیدا برای ساخت نیروگاه در خارج از کشور، فاز های خود را کلید زده است.

 

با ورود مشتریان جدید اروپایی به حوزه انرژی، مساله نیروگاه‌سازی ایران در خارج از کشور نیز جدی‌تر شد. ایران بارها مقاصدی را برای ساخت نیروگاه در خارج از کشور مطرح کرده بود و حالا صحبت‌های تازه‌تری در این میان مطرح شده است.



آذربایجان در شرایطی شریک تازه ایران برای همکاری‌های برقی و ساخت نیروگاه شده است که پیش از این آلمان نیز به عنوان یکی از کشورهای هدف، مطرح شده بود.



برهمین اساس اخیرا رئیس جمهوری، لایحه «موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان در زمینه ساخت و بهره برداری از نیروگاه‌های برق آبی مارازاد و اردوباد» را به مجلس تقدیم کرده است تا ساخت نیروگاه از سوی ایران در خارج از کشور، به صورت جدی کلید بخورد.



پیش از این، ایران در کشورهایی همچون عراق، سوریه، عمان، تاجیکستان و کنیا نیروگاه‌هایی ساخته‌ بود که از آن به عنوان طرح‌های موفق خود یاد می‌کند. آن‌طور که پیش از این برخی گزارش‌ها نشان می‌داد، سهم ایران در نیروگاه‌های اروپا سه درصد است که در مقابل دیگر کشورها،‌رقم نسبتا قابل توجهی است.



در این میان، مسائل مالی در زمان تحریم قدری این همکاری‌ها را تحت تاثیر قرار داده بود که یا از طریق فاینانس یا با تهاتر، این مسائل رفع شده بود. هرچند که حالا با نزدیک شدن به اجرای برجام، مسائل مالی که پیش از این بخشی از گره روابط ایران در حوزه نیروگاه‌سازی بود، مرتفع می‌شود.






انتهای خبر

اقتصادانرژیبین المللیتاسیسات
Comments (0)
Add Comment