محدودیت آلودگی‌های حاصل از سوخت

به گزارش تاسیسات نیوز، از آنجا که گوگرد موجود در سوخت وسایل نقلیه آلایندگی بالایی دارد، محدود کردن میزان گوگرد موجود در سوخت، راهبرد پیشنهادی استرالیا جهت کاهش انتشار مواد مضر حاصل از آن می باشد.


اما به جهت ایجاد بحران مالی این محدودیت تا سال 2027 به تاخیر خواهد افتاد.


اقدامات اخیر در جهت تدوین قوانین سخت گیرانه جدید در زمینه مصرف سوخت در استرالیا در گزارش مشاوره اخیر دولت به نفع گزینه های ارزانقیمت تر حذف شد که نتیجه آن آسیب به سلامت مردم و محیط زیست است.


مجمع انتشار خودروها در وزارت مقرراتی ارائه داده است که باعث بهبود بهره وری سوخت خودروهای جدید و محدود کردن میزان آلودگی در سوخت آنها می شود.


بررسی های انجام شده نشان داد گزینه‌هایی که بهترین مزایای بهداشتی و محیطی را فراهم می کنند، نمی توانند سود خالص را برای بسیاری از سهامداران به ارمغان بیاورند. جدیدترین مقاله منتشر شده توسط این بخش، به معرفی یک گزینه جدید از سوی صنعت نفت پرداخته است. اما به نظر می رسد که نتیجه ای را به دنبال دارد که موجب آسیب بیشتر زیست محیطی می شود.


مؤسسه نفت استرالیا به این مرکز گفت که چنین پیشنهادی صنایع پتروشیمی استرالیا را متوقف خواهد کرد و منجر به خطرات امنیتی خواهد شد.


طبق گزارش سنا از سال 2015، حدود نیمی از سوخت حمل و نقل در استرالیا در خارج از کشور تصفیه می شود و در حدود 80 درصد از نیم دیگر آن نیز نفت خام وارداتی می باشد.


مطالعات نشان می‌دهند قرار گرفتن در معرض آلودگی انتشار یافته از خودروها باعث ایجاد بیماری هایی از قبیل کاهش عملکرد ریه، بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری های تنفسی و برخی از سرطان ها می شود.


در گزارشی از وزارتخانه استرالیا اشاره شده است که در سال 2011، آلودگی هوا در استرالیا باعث بروز مرگ ناگهانی 2549 نفر شد که این میزان، بیش از تلفات ناشی از حوادث و تصادفات جاده های کشور بوده است و هزینه تخمین زده شده آن تا 11 میلیارد دلار می رسید.


بنابراین از آنجا که گوگرد موجود در سوخت وسایل نقلیه از آلاینده های اصلی و مضر انتشار یافته به محیط می باشد طبق مقررات منعقد شده در سال 2019، محتوای گوگرد را در بنزین به 150 قسمت در میلیون یعنی 15 برابر بیشتر از استاندارد حال حاضر اروپا، محدود خواهد کرد.


البته مؤسسه نفت استرالیا معتقد است که این حرکت به تنهایی عمیقا حیات مالی صنعت پالایشگاه استرالیا را تهدید می کند و ممکن است به طور بالقوه منجر به بسته شدن پالایشگاه ها شود، که به صورت مستقیم بر روی تنوع عرضه در بازار استرالیا نیز تاثیر می گذارد.


از این رو این مؤسسه پیشنهاد می کند که محدودیت محتوای گوگرد را تا سال 2027 به تاخیر بیاندازند و تغییرات دیگری در وضعیت موجود ایجاد کنند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آلودگیتاسیساتسوخت
Comments (0)
Add Comment