محاسبه مالیات مهندسان واقعی نیست

جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان و نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی
 به گزارش دریافتی پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان، جلسه هیئت مدیره سازمان با دکتر احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ در اتاق جلسات سازمان برگزار شد.
در این جلسه مهندس بهزاد پارسا رئیس سازمان ضمن خیر مقدم، مسائل و مشکلات سازمان را برشمرد و به طور ویژه از عدم تکریم شان و جایگاه مهندسان صحبت کرد. وی منشا این برخورد را ناآگاهى جامعه و در مواردی مسئولین عالی رتبه نسبت به قوانین و آئین نامه هاى اجرایى نظام مهندسى ساختمان دانست.
مهندس پارسا درخصوص اظهار نگرانى جامعه مهندسى از اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان توسط دولت و مجلس که بدون توجه به نظرات این سازمان به عنوان بزرگترین تشکل حرفه اى در کشور صورت گرفته مواردی را مطرح کرد.
رئیس سازمان در صحبتهای خود در حضور نماینده مجلس شورای اسلامی نکاتی از تعارض منافع را بیان نمود و ابهامات آن از جمله نادیده گرفتن حقوق قانونی افراد را تشریح کرد.
مهندس پارسا در سخنان خود به لزوم بیمه تامین اجتماعی مهندسین و نحوه محاسبه اشتباه تعیین مالیات برای عملکرد مهندسان تاکید کرد و گفت محاسبه مالیات براساس تعرفه، موجب تضییع حقوق مهندسان می شود و باید براساس قرارداد واقعى محاسبه گردد.
وی همچنین خاطر نشان کرد دخالت سامانه سیماک در امور سازمان و موازی کاری های این سامانه با عملکرد سازمان مشکلات و سردرگمی های فراوانی را برای مراجعان به وجود آورده است.
وی در نقد طرح تفصیلی و گسترش ناموزون شهر رشت گفت: امروز در بحث شهرسازى براى نجات کمربند سبز موجود درشهرها از توسعه و رشد افقى آن ممانعت می شود و به سمت توسعه و رشد عمودى شهرها مى روند که پذیرفتن این اصل چراهاى زیادى در طرح تفضیلى موجود توسط مشاوران غیر بومى براى متخصصین بومی این حوزه ایجاد نموده است.
در ادامه دکتر دنیامالی درخصوص اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری مواردی را مطرح کرد. همچنین از اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان صحبت کرد.
نماینده مردم بندر انزلی ضمن بیان وجود نیروهای انسانی متخصص در استان گیلان به لزوم صدور خدمات مهندسی به خارج از استان و خارج از کشور تاکید نمود.
این عضو کمیسیون عمران مجلس در جمع اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان ضمن اشاره به تاریخچه سازمان نظام مهندسی بیان کرد: «این سازمان یک سازمان نونهال است که از زمان تاسیس آن ۲۶ سال می گذرد و در این مدت عملکرد و نرخ رشد خوبی داشته است و لازم است با حمایت از آن به تنومند شدن این نهال و رشدش کمک کرد.»
دنیامالی در صحبتهای خود ضمن اشاره به حفظ نقش حاکمیتی شهرداری به اهمیت و ضرورت دخالت سازمان نظام مهندسی در صدور پروانه های ساختمانی، طرحهای تفصیلی و تمامی امور مربوط به ساخت و ساز تاکید کرد.
وی خاطر نشان کرد: انجام هر کاری باید توسط متخصص آن حوزه صورت پذیرد و لازم است در مدیریت شهر علاوه بر توجه به سیما و منظر شهری به روان مردم و شهروندان نیز توجه شود.
دکتر دنیامالی خاطر نشان کرد برای افزایش کیفیت ساخت و ساز، جایگاه سازمان نظام مهندسی در جامعه باید تقویت شود و این موضوع مهم نیازمند فرهنگ سازی است.
در ادامه جلسه اعضای هیئت مدیره نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و مواردی نظیر لزوم بررسی گزارشهای مهندسان توسط مراجع صدور، تعیین تکلیف اموال سازمان، ساماندهی ساخت و ساز در بافت های فرسوده و زمینهای نسقی، تغییرات پیشنهادی هیئت مدیره و اعضای سازمان در خصوص مواد اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را مطرح نمودند. در این جلسه درخصوص مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان و لزوم اجرای آن در بهره برداری از ساختمان نیز به تفصیل صحبت شد.
دنیا مالی و نظام مهندسی گیلانمالیات مهندسینمحاسبه مالیات مهندسیننظام مهندسی گیلاننماینده مجلس و اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان
Comments (0)
Add Comment