مجوز برای ساخت نیروگاه 10 مگاواتی

به گزارش تاسیسات نیوز، نماینده مردم سبزوار در مجلس از اخذ مجوز نیروگاه ۱۰ مگاواتی در شهرستان داورزن خبر داد.




رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: تاکنون با دو سرمایه‌گذار چینی برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن صنعت سبزوار رایزنی شده، این افراد برای سرمایه‌گذاری در معادن فرومنگنز و ایجاد کارخانه فرومنگنز و فروسلیس در شهرستان سرمایه گذاری می‌کنند.




وی گفت: در حال حاضر مجوز سرمایه گذاری برای یکی از این سرمایه گذاران اخذ شده و زمینی به وسعت 20 هکتار در منطقه شامکان سبزوار به سرمایه‌گذار واگذار و به زودی روند احداث کارخانه نیز آغاز و زمینه برای اشتغال 160 نفر در منطقه فراهم خواهد شد.





عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: سرمایه‌گذار دیگری نیز برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن فرومنگنز اعلام آمادگی کرده که این طرح نیز با سرمایه‌گذاری 600 میلیارد ریالی در ناحیه صنعتی روداب سبزوار احداث می‌شود.




وی با اشاره به اخذ مجوز طرح خودروسازی سبزوار و سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد ریالی در این طرح عنوان کرد: این طرح با همکاری و مشارکت سرمایه گذار داخلی و خارجی ساخته می‌شود.




سبحانی‌فر با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح زمینه برای اشتغال 2 هزار و 900 نفر در شهرستان فراهم می‌شود افزود: برخی نسبت به توانمندی‌های شهرستان در زمینه احداث این کارخانه تشکیک می‌کنند.




وی با بیان اینکه پیگیر هستیم تا زمینی به میزان 40 هکتار در شهرک صنعتی شماره 2 سبزوار در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد، عنوان کرد: مجوز این طرح برای شهرستان سبزوار صادر شده و کسی نمی‌تواند سرمایه گذار بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در شهرستان دیگری مجبور کند و اقدامات اخیر عده‌ای مبنی بر الزام سرمایه‌گذار برای سرمایه گذاری در شهرستان داورزن و یا روستای شامکان سبزوار یک اشتباه و امری غلط است.




عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجوز ساخت نیروگاه 10مگاواتی در شهرستان داورزن نیز با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی بخش خصوصی از وزارت نیرو اخذ شد که در مرحله جانمایی و واگذاری زمین است.




سبحانی‌فر افزود: مجتمع فولاد در زمینه تولید آهن اسفنجی نیز با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد امسال در شهرستان سبزوار به بهره برداری می‌رسد که با اجرای این طرح‌ها بخش زیادی از مشکلات بیکاری جوانان منطقه برطرف می‌شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

استانتاسیساتمجلسنیروگاه
Comments (0)
Add Comment