مجریان ذیصلاح راهکار اجرای بهینه پروژه های ساخت و ساز

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان خواستار شد؛واگذاری انحصاری اجرای کلیه پروژه های ساخت و ساز شهری به مجریان ذیصلاح تاکید کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس کمال دویده اظهار داشت: براساس فصل چهارم آیین‌نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از ماده ۹ الی ۲۰ ، تمام عملیات اجرایی ساختمان باید توسط اشخاص حقوقی و دفاتر مهندسی اجرای ساختمان به عنوان مجری انجام شود و مالکان برای انجام امور پروژه‌های ساختمانی خود مکلف هستند از این مجریان دارای صلاحیت استفاده کنند.
وی گفت: همچنین به استناد فصل سوم مجموعه شیوه‌نامه‌های آیین‌نامه اجرایی و آیین‌نامه اجرایی ماده ۳۳ (مبحث دوم مقررات ملی ساختمان)، بسیاری از الزامات اجرایی و تضمین کیفیت ساختمان توسط مجریان ذی‌صلاح به انجام می‌رسد، بنابراین بخشی از مسئولیت سنگین تضمین کیفیت ساخت و ساز که تا پیش از آن صرفا بر دوش مهندسان ناظر بود، بر عهده مجریان ذیصلاح نهاده شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان خاطر نشان کرد: اجرایی شدن طرح مجریان ذی‌صلاح وصدور شناسنامه فنی و ملکی بخش بزرگی از ایرادات وارده به پیکره‌ی ساخت و ساز را برطرف کرده و از بروز برخی تخلفات و اشتباهات در ساخت و ساز ممانعت به عمل می آورد؛ بدین معنا که هر شخصی مجاز نخواهد بود مسئولیت ساخت و ساز را بر عهده بگیرد و در صورت تحقق این هدف ، شاهد ساخت ساختمان هایی بدون سازندگان ذیصلاح نخواهیم بود.
وی افزود: مجری ذیصلاح می تواند با صرف وقت منطقی ، طراحی بهینه سازه، استفاده از تکنولوژی های نوین و نظارت مستقیم در کاهش هزینه ها وصرفه جویی اقتصادی و بالا بردن راندمان و کیفیت وافزایش عمر مفید ساختمان، نقش بسزایی داشته باشد و با توجه به اینکه قسمت اعظم مسئولیت ساخت و ساز به عهده آنها خواهد بود، تمام تلاش خود را برای اجرای یک پروژه کیفی انجام دهند.
کلنگ زنی ساختمان مرکزی سازمان نظام مهندسی خوزستان
گزارش دیگری از استان خوزستان حاکی از آن است که آیین کلنگ زنی ساختمان مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کوی پیروزی انجام شد.
سامانه مکاتبات اداری به صورت متمرکز شد
خبر دیگر اینکه براساس مصوبات هیات مدیره و همچنین تاکید مکرر ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان مبنی بر توسعه خدمات مکانیزه با نگاه رعایت وحدت رویه عملکرد سازمان در سراسر استان، سامانه مکاتبات اداری (اتوماسیون برید) به صورت متمرکز در سطح استان راه اندازی شد.
سامانه موصوف پیش از این تنها به صورت کامل در مرکز استان فعال و قابل بهره برداری بود که با تلاش مدیران واحدهای دفاتر نمایندگی، دبیرخانه و انفورماتیک سازمان، شرایط اتصال تمامی دفاتر نمایندگی به اتوماسیون اداری فراهم آمده است تا ضمن رعایت اصول ابلاغی به کاربران دفاتر شهرستان، امکان رصد کلیه مکاتبات در مرکز استان، تسریع در ارجاع و پیگیری مکاتبات اداری و… مقدور و میسر شود.
همچنین، راه اندازی و استفاده از این سامانه باعث صرفه جویی در زمان، افزایش سرعت در مکاتبات اداری، کاهش مصرف کاغذ و نیز فزایش دقت در مکاتبات سازمانی خواهد شد.
ساخت و سازمجریان ذیصلاحنظام مهندسی خوزستانواگذاری پروژه
Comments (0)
Add Comment