مجتمع بنزین سازی کار خود را شروع کرد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، همزمان با دهه فجر با حضور معاون رئيس جمهوری و رئيس سازمان محيط زيست كشور، مجتمع بنزين‌سازي شركت پالايش نفت اصفهان پس از سپري شدن دوره كاركرد آزمايشي به صورت رسمي افتتاح شد.

 

 

اين مجتمع كه داراي واحدهاي تصفيه هیدروژنی نفتا (NHT) ، ایزومریزاسیون (ISO) ، تبدیل کاتالیست با احیای مداوم (اکتانایزر یا CCR) و واحدهاي جانبي است، با رويكرد ارتقاي الزامات زيست‌محيطي و با هدف افزایش درجه آرام‌سوزی (عدداکتان) بنزین از عدد87 به 91 و 95، قطع وابستگی به مواد اکتان افزا به میزان 3 میلیون لیتر در روز، راه‌اندازي شده است.




افزایش ظرفیت بنزین تولیدی پالایشگاه از10 به 12میلیون لیتر در روز، افزايش کیفیت روزانه 5/ 8 میلیون لیتر بنزین معمولی طبق استاندارد یورو4 و بومی‌سازی کاتالیست مصرفی واحد ایزومریزاسیون برای نخستین‌بار در کشور از ديگر نتايج طرح بنزين‌سازي بوده است.




اين طرح از سال 85 آغاز و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال 92 واحدهاي NHT و CCR به طور کامل نصب و راه‌اندازی شد اما چون تامین کاتالیست مورد نیاز واحد ISO به دليل تحريم‌ها ميسر نشده بود، راه‌اندازي آن به تاخير افتاد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

بنزینتاسیساتپالایشگاهکاتالیست
Comments (0)
Add Comment