ما و مالیات – 86

حسین بادامی


کارشناس امور مالیاتی



به گزارش تاسیسات نیوز، معاون بانک مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر چک‌ها به‌صورت غیرمتمرکز در شعب بانک‌ها صادر می‌شود و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد افزود: ممکن است در این فرآیند خللی به وجود آید و بر اثر مشکل یا سهل‌انگاری برای کسی که سوءسابقه دارد و یا سابقه چک برگشتی دارد و یا حساب او مسدود شده، دوباره دسته‌چک صادر شود.

 

 

 

 

وی با تأکید بر اینکه سامانه صیاد یک سامانه متمرکز است بیان داشت: آمار، اطلاعات و عملکرد هر کسی که متقاضی دسته‌چک باشد از طریق یک سامانه متمرکز در صیاد استعلام می‌شود و در صورتی که اهلیت لازم را برای گرفتن دسته‌چک داشته باشد فرآیند صدور دسته‌چک برای وی اتفاق می‌افتد.

 

 

 

 

به خاطر این تمرکز، تمام ایرادات، مشکلات یا سهل‌انگاری‌هایی که ممکن است در صدور چک اتفاق بیفتد در سامانه صیاد امکان‌پذیر نیست و مرتفع می‌شود و دریافت‌کننده چک مطمئن است که چکی که دریافت کرده از نظر کنترلی و وضعیت عملکرد و اعتبار صادرکننده چک کنترل‌شده است.

 

 

 

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: ویژگی بسیار مهم دیگر سامانه صیاد این است که یک شماره منحصر به فرد بر روی هر برگ چک درج می‌شود که دریافت‌کننده چک می‌تواند این رقم را به سامانه پیامکی بانک مرکزی ارسال کند و در همان لحظه مطلع شود صادرکننده چک سوءسابقه داشته یا نه و آیا حساب او مسدود شده یا نه و یا قبلاً چک برگشتی داشته یا نه؟

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتدسته چکمالیاتیادداشت
Comments (0)
Add Comment