ما و مالیات – 66

حسین بادامی

 

کارشناس امور مالیاتی

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مشاور مالیاتی اتاق اصناف ادامه داد: همچنین در اجرای تبصره یک ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم که در رابطه با صدور ، تجدید و تمدید پروانه کسب و دیگر استعلام‌ها مانند دریافت تسهیلات که تاکنون به‌صورت فیزیکی انجام می‌شد، از سال گذشته در استان البرز به شیوه سیستمی و به‌صورت پایلوت انجام می‌شود.




وی اضافه کرد: قرار است امسال تمام بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره در اجرای تبصره یاد شده به‌صورت تجمیع و در قالب یک آیین‌نامه تدوین و اجرایی شود.

 

 

 

مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران در خصوص ارزیابی عملکرد اصناف در خصوص مالیات گفت: بر اساس توافق با سازمان امور مالیاتی که در ابتدای سال ۹۵ صورت گرفت، مقرر شده بود که مالیات عملکرد سال ۹۴ مطابق با سال ۹۳ باشد که به همین‌گونه عمل شد.

 

 

 

بر اساس آماری که سازمان امور مالیاتی ارائه داده، حدود ۹۱ درصد از مصوبه مجلس شورای اسلامی در میزان مالیات وصولی سال ۹۵ تحقق پیدا کرد که ۵۱ درصد از وصولی‌ها مربوط به استان تهران است.

 

 

 

در سال ۹۶ نیز ۵۲۰۰ میلیارد تومان وصول مالیات مشاغل پیش‌بینی‌شده که در مقایسه با سال ۹۵ معادل ۲۱ درصد افزایش دارد. اصناف بزرگ‌ترین گروه در بخش مالیات مشاغل هستند و به‌جز اصناف از گروه مهندسان، کانون وکلا، دفترخانه‌ها ، داروخانه و … مالیات مشاغل دریافت می‌شود.






انتهای خبر

تاسیساتمالیاتیادداشت
Comments (0)
Add Comment