ما و مالیات – 63

حسین بادامی

 

کارشناس امور مالیاتی

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، در مرحله قبلی اجرای این قانون خوش‌حسابی کارفرمایان برای بهره‌مندی از بخشودگی جرائم بدهی‌های معوقه بر اساس پرداخت منظم حق بیمه به مدت ١۶ ماه در مدت ١٨ ماه قبل از بروز مشکل مشخص می‌شد، اما قانون جدید شرط پرداخت منظم حق بیمه از ١۶ ماه به ۴ ماه کاهش‌یافته است.




همچنین در آئین‌نامه قبلی بخشودگی جرائم، کارفرمایان واحدهای صنعتی، معدنی و تولیدی مشمول بودند و در آئین‌نامه جدید کارفرمایان مشاغل خدماتی نیز که بخش عمده کارفرمایان مرتبط با سازمان هستند، نیز می‌توانند از این مزایا استفاده کنند.

 

 

 

این قانون از روز دوم دی‌ماه به مدت سه ماه در واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی به اجرا گذاشته‌شده است و کارفرمایان می‌توانند برای پرداخت و یا تعیین تکلیف بدهی خود به شعب تأمین اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند.

 

 

 

در صورت پرداخت نقدی و یا تقسیط بدهی تا حداکثر یک سال، تمامی جرائم بیمه‌ای کارفرما بخشیده می‌شود و درصورتی‌که کارفرمایان تمایل به تقسیط بدهی در اقساط بیشتری داشته باشند، بخشی از جرائم آنان متناسب با مدت تقسیط مشمول بخشودگی قرار می‌گیرد.

 

 

 

کارفرمایان در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف ١٨ ماه از بخشودگی معادل ٨۵ درصد، در صورت پرداخت ظرف مدت ٢۴ ماه از بخشودگی معادل ٧۵ درصد، در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ۶٠ درصد و در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر ظرف مدت ٣۶ ‌ماه نیز از بخشودگی معادل ۵٠ درصد جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

 

 

 

سازمان تأمین اجتماعی سهل‌ترین شرایط ممکن برای پرداخت حق بیمه و بخشودگی جرائم را فراهم کرده تا مبلغی در حدود ٢ هزار میلیارد تومان نقدینگی بجای جرائم در تولید و کارآفرینی هزینه شود، به همین منظور از تمامی کارفرمایان واجد شرایط دعوت می‌شود تا از این طرح ملی به نحو احسن استفاده کنند.






انتهای خبر

تاسیساتمالیاتیادداشت
Comments (0)
Add Comment