ما و مالیات – 57

حسین بادامی

 

کارشناس امور مالیاتی


 

به گزارش تاسیسات نیوز، مانع گواهی مالیاتی برای دریافت‌کنندگان وام برداشته شد.




طبق قانون، وام‌گیرندگان از بانک‌ها باید گواهی مالیاتی به بانک ارائه می‌کردند. سازمان امور مالیاتی اعلام کرد نیازی به این گواهی برای وام‌هایی تا سقف صد میلیون تومان نیست.





دولت اخیراً برای رونق کسب‌وکار و فعالیت تولیدی، امتیازات زیادی را به صاحبان مشاغل و حرف می‌دهد. اخیراً هم رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از تسهیل صدور گواهی مالیاتی برای دریافت تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: از این‌ پس اشخاص حقیقی متقاضی تسهیلات بانکی تا مبلغ ۱۰۰میلیون تومان و اشخاص حقوقی متقاضی تا مبلغ ۳۰۰میلیون تومان نیازی به دریافت گواهی‌های مالیاتی ندارند.





کامل تقوی‌نژاد با اشاره به اینکه بر اساس تبصره یک ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، بانک‌ها به‌منظور پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی باید از سازمان امور مالیاتی کشور استعلام بگیرند، گفت: سازمان امور مالیاتی فقط برای آن دسته از مؤدیانی که بدهی مالیاتی نداشته باشند، گواهی صادر می‌کند.

 

 

 

او با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی باهدف حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل فضای کسب‌و‌کار میزان تسهیلات دریافتی که نیازی به دریافت گواهی مالیاتی ندارد را افزایش داده است، گفت: طبق توافق صورت گرفته با بانک مرکزی از این ‌پس اشخاص حقیقی متقاضی هرگونه تسهیلات بانکی تا مبلغ ۱۰۰میلیون تومان و اشخاص حقوقی متقاضی تسهیلات بانکی تا مبلغ ۳۰۰میلیون تومان (ظرف مدت یک سال)، ملزم به دریافت گواهی‌های مالیاتی نمی‌باشند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتمالیاتیادداشت
Comments (0)
Add Comment