ما و مالیات – 54

حسین بادامی

 

کارشناس امور مالیاتی


 

به گزارش تاسیسات نیوز، هفته گذشته اخبار مالیاتی و مالی و اقتصادی بسیار زیاد بودند. با توجه به پایان مهلت ارسال معاملات خرید و فروش فصلی و بسته بودن سایت، مشکلات بسیاری برای شرکت‌ها بوجود آمد و در نهایت نیز با تأخیر بسیار، مهلت ارسال گزارش معاملات فصلی پاییز تا پایان فروردین تمدید شد.





همچنین برخی قوانین در زمینه ممنوع الخروجی بدهکاران ورشکسته و اصلاح اظهارنامه‌های گمرکی تصویب شد که خلاصه اخبار و اطلاعات مرتبط را در زیر مشاهده می‌نمایید.




خبر خوب مالیاتی:


مالیات‌ها افزایش نخواهد یافت:


دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت مجوزی برای افزایش تعرفه مالیاتی در سال ۹۶ ندارد، گفت: مؤدیان درصورتی‌که فعالیتشان با افزایش روبه‌رو نشود، همان مالیات قبل را باید بپردازند.

 

 

 

سید حسن حسینی شاهرودی با اعلام اینکه منابع مالیاتی بودجه سال بعد ۲۱ درصد رشد خواهد داشت، گفت: کمیسیون تلفیق اجازه افزایش تعرفه‌های مالیاتی را به دولت نداده است.

 

 

 

حسینی شاهرودی با بیان اینکه افزایش درآمد مالیاتی نباید از طریق افزایش تعرفه‌ صورت بگیرد، گفت: یک مؤدی مالیاتی اگر عملکردش با فعالیت ۱۰ سال قبل یکسان باشد بایستی همان مالیات را بپردازد و نباید هیچ افزایش در این خصوص مشمول او شود.






انتهای خبر

تاسیساتمالیاتیادداشت
Comments (0)
Add Comment