ما و مالیات – 41

حسین بادامی

 

کارشناس امور مالیاتی

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، چهل و یکمین شماره مقاله ما و مالیات را در زیر می خوانید.



دراین شماره مهلت و نحوه انجام ثبت‌نام مشمولین مرحله هفتم اجرای قانون را با هم می خوانیم:




۱- از فعالان اقتصادی فراخوان شده دعوت میگردد از تاریخ درج اطلاعیه در جراید، به سامانه اینترنتی معاونت مالیات بر ارزش‌افزوده به نشانی WWW.EVAT.IR مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در این نظام مالیاتی اقدام تا مقدمات لازم از جمله آموزش فعالان اقتصادی و … جهت اجرای قانون فراهم شود. ضمناً راهنمای چگونگی ثبت‌نام از طریق سامانه مزبور قابل دسترسی می باشد.

 

 

 

۲- مودیان محترم در صورت نیاز به آموزش قانون و مقررات مالیات بر ارزش‌افزوده مؤدیان می توانند با مراجعه به سامانه یاد شده یا به ادارات کل امور مالیاتی استان و شهرستان ذیربط برای آموزش ثبت‌نام نمایند، تا اقدام لازم برای آموزش آنها به صورت رایگان بعمل آید.

 

 

 

اشخاص حقوقی فعال که بعد از تاریخ اجرای فراخوان، ایجاد ، تأسیس و به ثبت می‌رسند و یا شروع به انجام فعالیت می‌نمایند ، مکلف‌اند تا پایان دوره مالیاتی شروع فعالیت ( عرضه کالا و ارائه خدمات ) نسبت به ثبت‌نام اقدام و از اولین دوره مالیاتی بعد ، نسبت به اجرای قانون اقدام کنند.




تاریخ اجرای قانون

 

اشخاص حقوقی مشمول این فراخوان ، از تاریخ ۱/ ۷/ ۱۳۹۵ مکلف به اجرای سایر تکالیف مقرر در قانون از جمله وصول مالیات و عوارض ارزش‌افزوده از خریداران ، ارائه اظهارنامه و واریز مالیات و عوارض بر ارزش‌افزوده به‌حساب های تعیین‌شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور می‌باشند.






انتهای خبر

تاسیساتمالیاتیادداشت
Comments (0)
Add Comment