ما و مالیات – 34

حسین بادامی

 

کارشناس امور مالیاتی

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،شرایط دریافت بیمه بیکاری پس از خاتمه قرارداد در پایان سال را در ذیل می‌خوانید:

 

 

 

طبق قانون کار و تأمین اجتماعی، برقراری بیمه تأمین اجتماعی کارگر از سوی کارفرما اجباری است و در صورت خودداری کارفرما، کارگر می‌تواند با شکایت، حق خود را از کارفرما بگیرد.

 

 

 

 

یکی از اصلی‌ترین حمایت‌های بیمه تأمین اجتماعی، بیمه بیکاری است. در زمان بیکار شدن کارگر یعنی هنگام ختم قرارداد کار یا اخراج کارگر بدون اینکه خود او تأثیری در اخراج داشته باشد یا با حکم قانونی از ادامه کارش جلوگیری شده باشد، کارگر مستحق دریافت حق بیمه بیکاری می‌شود.

 

 

 

 

طبق قانون تأمین اجتماعی افراد شاغل در کارهایی که ماهیت آن جنبه دائمی دارد و بر اساس قرارداد کار در مدت معینی مشغول کار بوده‌اند . با تشخیص واحدهای تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، درصورتی‌که در پایان قرارداد بیکار شوند و در آخرین کارگاه حداقل یک سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، موردحمایت قرارگرفته و مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند شد.

 

 

 

 

عموماً شرط گرفتن بیمه بیکاری برای این قبیل افراد، ۵ شرط است که تقریباً همه کارگران این شرایط را دارند. اینکه کارگر مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی باشد، تبعه کشورهای خارجی نباشد، مستمری‌بگیر بازنشسته و یا از کارافتاده کلی نباشد، دارای حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه باشد و در زمره صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه‌شدگان اختیاری نباشد باعث می‌شود تا او مستحق دریافت بیمه بیکاری شود تا زمانی که بتواند بر سر کار جدید برود.






انتهای خبر

تاسیساتمالیاتیادداشت
Comments (0)
Add Comment