ما و مالیات – 16

حسین بادامی

 

کارشناس امور مالیاتی

به گزارش تاسیسات نیوز، شانزدهمین مقاله ما و مالیات را در زیر بخوانید:




در مقالات قبلی به بخشی از قوانین کلی مالیاتی و ضرایب و نرخ‌ها و شرایط ارائه آن‌ها و مهلت‌های زمانی اشاره کردیم. با توجه به اجرای قانون جدید مالیاتی از ابتدای سال جاری و ابهامات موجود در آن، از این پس به اشکالات و ابهامات موجود در قانون جدید میپردازیم و زمان‌بندی‌های جدید و نحوه پرداخت‌ها بر اساس قانون جدید و راهکارهای کاهش قانونی مالیات را توضیح خواهیم داد. همچنین هر هفته تازه‌های ارائه‌شده از سوی سازمان در قالب بخش‌نامه، مکاتبه ، رأی هیئت و دیوان و دستورالعمل‌ها را مرور خواهیم کرد تا به‌روزتر باشیم.

 

 

 

 

یکی از مزایای قانون جدید کاهش نرخ‌های مالیاتی مندرج در ماده 131 می‌باشد. در قانون قبلی نرخ‌ها بر اساس ارزش پول در سال 1382 بود که با ضرایب بسیار بالایی اضافه می‌شد. ولی در قانون جدید این نرخ‌ها تعدیل‌شده و اگر در سال 1383 برای یک‌صد میلیون تومان فروش، درآمد مشمول مالیات حدود 45 میلیون تومان مالیات محاسبه می‌شد، در سال جاری این مبلغ در حدود 20 میلیون تومان قرار خواهد داشت. البته شرط استفاده از کلیه معافیت‌ها، ارائه اظهارنامه برای اشخاص حقیقی و حقوقی در موعد مقرر می‌باشد.

 

 

 

 

ضمناً بر اساس قانون جدید اشخاص حقیقی می‌بایست تا پایان خردادماه اظهارنامه الکترونیکی ارسال نمایند که شامل مهندسین مشاور، پزشکان، دفاتر وکالت، کسبه و بازاریان و اصناف و … می‌باشد که بر اساس نرخ‌های فروش مشمول یکی از گروه‌های یک تا سه می‌شوند.






انتهای خبر

تاسیساتمالیاتیادداشت
Comments (0)
Add Comment