ما و مالیات – 15

حسین بادامی

 

کارشناس امور مالیاتی

به گزارش تاسیسات نیوز، چانزدهمین قسمت از سری مقالات ما و مالیات را در زیر می خوانید:




این اقتصاددان تصریح کرد: البته این موضوع نباید مبنای این عمل قرار گیرد که سود سپرده بانکی مشمول مالیات نشود. طبق قاعده هرگونه درآمدی که به‌مثابه ارزش‌افزوده در اقتصاد تلقی شود باید مالیات خود را بپردازد. این درآمد می‌تواند از طریق سپرده‌گذاری در بانک‌ها حاصل‌شده باشد یا ناشی از سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در فعالیت‌های اقتصادی باشد و یا ناشی از حقوق یا دستمزد.

 

 

 

 

بیدآباد اظهار کرد: باید همه‌ موارد مطرح‌شده در یک نظام یکسان شفاف و روشن، با ثبات و مکانیزه در کشور تحت نظارت و مداقه وزارت اقتصاد مشمول مالیات شوند. فقط در چنین شرایطی است که می‌توان بسترها را برای افزایش درآمد مالیاتی دولت فراهم کرد و همین موضوع سبب می‌شود که سود سپرده‌ها نیز که بخشی از ارزش‌افزوده‌ی ایجادشده در اقتصاد را تشکیل می‌دهند مشمول نرخ مالیاتی معقول شوند. نرخ مالیاتی معقول و یکپارچه برای کلیه‌ی فعالیت‌ها و تمام سرمایه‌گذاری‌ها و سپرده‌گذاری‌ها و پرداختی‌ها به عوامل تولید مانند سود سهام، حقوق و دستمزد بستگی دارد و باید به رقم ۱۰۰ درصد برقرار شود.

 

 

 

 

 

عضو هیئت‌علمی گروه اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به عبارتی برای اصلاح نظام مالیاتی کشور باید سیاست مالیاتی عشر(۱۰ درصد) ارزش‌افزوده به‌صورت عمومی و یکسان و در همه بخش‌ها و فعالیت‌ها اعمال شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتمالیاتیادداشت
Comments (0)
Add Comment