ما و مالیات – 13

حسین بادامی 

 

کارشناس امور مالیاتی

به گزارش تاسیسات نیوز، سیزدهمین مقاله ما و مالیات را در زیر می خوانید:

 

 

 

با صدور اطلاعیه‌ای از سوی سازمان امور مالیاتی کشور، مهلت ارسال صورت معاملات فصل زمستان ۱۳۹۴ تمدید شد.

 

 

 

 

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع مؤدیان محترم مالیاتی می‌رساند، با توجه به حجم زیاد اطلاعات ارسالی توسط مؤدیان محترم در اجرای مقررات ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در ساعات پایانی مهلت قانونی و به‌منظور تکریم مؤدیان در ارسال فهرست معاملات مذکور، مهلت ارسال صورت معاملات فصل چهارم سال ۱۳۹۴ تا تاریخ ۱۵/۲/۱۳۹۵ تمدید شد.

 

 

 

 

همچنین خلاصه اقدامات قابل انجام از سوی همه بخش‌های حقیقی و حقوقی در هرماه ازاین‌پس در این بخش جهت یادآوری مدیران محترم اعلام می‌گردد:

 

 

 

 

1- 15 اردیبهشت مهلت ارسال گزارش فصلی مربوط به دوره چهارم مالياتي (فصل زمستان) سال 1394 به سازمان امور مالیاتی

 

 

 

2- 30 اردیبهشت مهلت ارسال ليست حقوق فروردین به سازمان امور مالیاتی

 

 

 

 

3 – 31 اردیبهشت مهلت ارسال ليست حقوق فروردین به سازمان تأمین اجتماعي

 

 

 

 

 

• به‌موجب ماده 137 قانون تجارت : هیئت‌مدیره بايد لااقل هر شش ماه یک‌بار خلاصه صورت دارايي و قروض شركت را تنظيم كرده و به بازرس بدهد.

 

 

 

 

مضافاً در ماه گذشته اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی نیز موردبحث و بررسی متخصصین اقتصادی قرارگرفته است.

 

 

 

 

یک اقتصاددان معتقد است گر چه دریافت مالیات از سپرده‌های بانکی ممکن است باعث هدایت پول به سمت بازارهای موازی شود ولی به‌هرحال، طبق قاعده نرخ سپرده‌های بانکی هم مانند هر درآمدی که به‌مثابه ارزش‌افزوده در اقتصاد تلقی می‌شود باید مشمول پرداخت مالیات شوند. بیژن بیدآباد اظهار کرد: نگاه مسئولان اقتصادی کشور نسبت به مسائل اقتصادی همواره مقطعی بوده است.

 

 

 

 

این در حالی است که اقتصاد ما نیازمند آن است که به‌صورت اصولی سیاست‌های اصلاح ساختاری اقتصادی کشور دنبال شود. این کارشناس حوزه‌ پولی و بانکی همچنین گفت: مسلم است درآمدهای وصولی مالیاتی کشور باید افزایش داده شود ولی این افزایش باید بعد از اصلاح اصولی نظام مالیاتی کشور صورت گیرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتمالیاتیادداشت
Comments (0)
Add Comment