ماده ۱۰۰ نیاز به یک تغییر اساسی دارد

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: چند ده هزار پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ حل و فصل نشده باقی مانده و با جریمه هم قابل حل نیست.
به گزارش تاسیسات نیوز،  مهدی چمران پیش از آغاز هفتادوسومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص پیوست ایمنی و اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها گفت: برای صدور پایان کار ساختمانی و سخنان اخیر پلیس در این مورد من هم صحت و سقم این موضوع را نمی‌دانم و نمی‌دانم پلیس دقیقا چه چیزی مدنظرش است.
وی ادامه داد: مقررات ساختمانی معمولا از سوی شورای عالی شهرسازی و شوراهای شهر به تصویب می‌رسند و اعلام هر مورد اجرایی امکان‌پذیر نیست و باید روی این موضوع دقت و تدبیر کرد.
 رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: این موضوع نباید برای تمامی ساختمان‌ها باشد به نظر می‌رسد پیوست ایمنی و پلیس انتظامی مربوط به طراحی ساختمان‌هایی مانند بانک‌ها و ساختمان‌های خاص است که نیاز به بررسی و مطالعه دارد.
چمران در خصوص اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها نیز گفت: چند ده هزار پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ حل و فصل نشده باقی مانده و با جریمه هم قابل حل نیست. همچنین احکام تخریب نیز اجرایی نمی‌شود یا قابل تخریب نیستند و جرائم نقدی زودتر به نتیجه می‌رسند.
 رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: اصلاحاتی که مجلس شورای اسلامی در رابطه با قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها انجام داده خوش‌بین نیست و با وجود آنکه اصلاحات عمیق به وجود آمده نمی‌توان زیاد به آن دل بست زیرا به ضمانت اجرایی نیاز دارد. ماده ۱۰۰ نیاز به یک تغییر اساسی دارد و مهم‌ترین آن این است که علاوه بر صاحب ملک که تخلف کرده کسانی که اجازه تخلف داده‌اند و چشم‌شان را به تخلف بسته‌اند و متوجه تخلف نیز نشده‌اند جریمه شوند. در غیر این صورت این جرائم سال‌ها استخوان لای زخم می‌ماند.
پرونده های شهرداریچمران و کمیسیون ماده 100کمیسیون ماده 100
Comments (0)
Add Comment