لیفتراک بیمارستانی

به گزارش تاسیسات نیوز، یک شرکت دانش بنیان توانست وسیله ای قابل نصب بر روی برانکارد بسازد که علاوه بر هزینه کم، بیمار و پرسنل بیمارستان بدون آسیب دیدگی به جا به جایی بیمار بپردازند.





شهرام غفاری مدیرعامل شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، گفت: در بیمارستان‎ها برای حمل و جابجایی بیماران تصادفی، جراحی شده و یا افراد بیهوش به تخت بستری، از پرسنل بیمارستانی استفاده می‎شود که در این روش پرستاران و یا کادری که به جابجایی بیمار می‎پردازند، آسیب‎های جدی مانند جابجایی مهره ستون فقرات، پارگی محل عمل جراحی شده و شکستگی مجدد استخوان می‎شوند. وی با بیان این که این پرسنل بعد از چندی دچار دیسک کمر می‎شوند، عنوان کرد: ما در این شرکت دانش بنیان بر آن شدیم تا با ساخت لیفتراک بیمارستانی این مشکل را برطرف سازیم و در آینده شاهد عوارض جابجایی پرسنل بیمارستان نباشیم.





غفاری با اشاره به این که لیفتراک بیمارستانی برطرف کننده این مشکل برای کادر بیمارستان است، افزود: لیفتراک بیمارستانی آسان ترین وسیله حمل و نقل و جابجایی بیمار از روی تخت به برانکارد و برعکس است که پرسنل بیمارستان به راحتی می‎توانند بیمار را جابه جا کرده، بدون این که آسیبی ببینند.





وی با اشاره به این که بیمار هم طی جابجایی هیچگونه آسیبی نمی‎بیند، اذعان داشت: با استفاده از لیفتراک بیمارستانی یا پیشن لیفت بر روی برانکارد معمولی در زمان و نیروی انسانی در جهت جابجایی بیمار صرفه جویی می‎شود. به گفته غفاری پیشن لیفت به راحتی بر روی برانکارد نصب می‎شود و هزینه زیادی ندارد.





وی با اشاره به این که پیشن لیفت مشابه داخلی و خارجی ندارد، اظهار داشت: این لیفتراک برای نخستین بار در بیمارستان امام خمینی ارومیه و دومین لیفتراک در بیمارستان شهید مطهری ارومیه مورد استفاده قرار گرفته و کاملا بومی تولید شده است. غفاری افزود: مدیریت و طراحی پیشن لیفت (لیفتراک بیمارستانی) در این شرکت توسط مهندس رامین سپهیار به مرحله اجرا در آمده است.







انتهای خبر

آذربایجانبیمارستانتاسیساتلیفتراک
Comments (0)
Add Comment