لیست مسکن ملی خبرنگاران هنوز خالی است

از ۱۰ هزار نفری که مشمول طرح مسکن خبرنگاران هستند اسامی هزار نفر که قرار بود تا ۱۷ مرداد توسط وزارت ارشاد اعلام شود هنوز به دست وزارت راه و شهرسازی نرسیده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، روز ۹ مردادماه ۱۴۰۰ تفاهم‌نامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای اصحاب رسانه و هنر بین وزرای راه و فرهنگ به امضا رسید. تا آن روز اسامی ۹ هزار نفر از ۵۵ هزار نفری که واجد شرایط شناخته شدند به وزارت راه و شهرسازی اعلام شد و قرار بود تا ۱۷ مرداد روز خبرنگار اسامی هزار نفر باقی‌مانده نیز اعلام شود که هنوز این موضوع محقق نشده است.
درخصوص لیست نهایی از محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ سوال کردیم که عنوان کرد در انتظار ارائه لیست هزار نفر باقیمانده از سوی وزارت ارشاد هستیم.
شنیده‌ها حاکی از آن است که محمد اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ به عنوان وزیر پیشنهاد دولت سیزدهم نیز به مجلس معرفی خواهد شد. بنابراین موضوع تفاهم‌نامه‌های امضا شده با دستگاههای مختلف در قالب طرح اقدام ملی مسکن پیگیری می‌شود. با این حال به دلیل تقارن روز خبرنگار با تغییر دولت، مراسمات تنفیذ، تحلیف و معرفی وزرا احتمالا موضوع مسکن خبرنگار مقداری تحت‌الشعاع قرار گرفته و احتمالا برای نهایی شدن این موضوع باید در انتظار استقرار وزیر جدید ارشاد باشیم.
طبق شرایط طرح اقدام ملی مسکن، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، عدم استفاده از منابع دولتی در بخش زمین و مسکن، عدم مالکیت از سال ۱۳۸۴ تا کنون و سکونت پنج ساله در شهر مورد تقاضا از جمله شروط دریافت واحدهای این طرح است. مدت اجرای تفاهم‌نامه مسکن خبرنگاران سه سال تعیین شده و در ۷ ماده به امضای دو وزیر رسید.
آنطور که مسئولان می گویند بیش از ۸۰ هزار متقاضی مسکن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت راه و شهرسازی معرفی شده که برای آنها شرایط سه‌گانه بررسی شد. از بین کسانی که واجد شرایط بودند مجددا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست شده تا اولویت‌های اصلی را از بین این تعداد معرفی کند که ۹ هزار نفر از سوی وزارت ارشاد به عنوان اولویت‌های آن وزارتخانه اعلام شد.
وزارت راه و شهرسازی از وزارت ارشاد خواسته تا هزار نفر دیگر را با اولویت‌بندی به وزارت راه اعلام کند. سه گروه اصلی این تفاهم‌نامه شامل خبرنگاران، هنرمندان و سایر اقشار هدف وزارت ارشاد است.
تخصیص وام و منابع صندوق هنر برای ساخت مسکن
محمود محمودزاده ـ معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ـ در جریان امضای تفاهم نامه مسکن خبرنگاران در روز ۹ مردادماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: در تفاهمنامه قید شده است که چنانچه اراضی تحت‌اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق ماده ۶ قانون ساماندهی به وزارت راه و شهرسازی ارایه شود، قابلیت تبدیل به پروژه‌های جدید برای تامین مسکن خبرنگاران و هنرمندان را خواهد یافت.
وی گفت: دو وزارتخانه راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش خواهند کرد تا از منابع داخلی وزارتخانه ارشاد از جمله صندوق هنر و سایر منابع وزارت راه و شهرسازی از جمله تسهیلات بانکی و زمین، با تلاش مضاعف امکان صاحب خانه شدن هنرمندان و خبرنگاران را فراهم کنند.
مسکنمسکن ملی خبرنگارانوزارت راه و شهرسازی
Comments (0)
Add Comment