لغو توافقنامه ساخت نیروگاه برق‌آبی

به گزارش تاسیسات نیوز، کابینه قرقیزستان به ریاست «ساپار عیسی کاف» نخست وزیر این کشور توافقنامه ساخت نیروگاه برق-آبی توسط شرکت چکی موسوم به «لیگلاس ترندینگ» در جنوب این کشور را به طور یک طرفه لغو کرد.




شب گذشته در قالب نشست اضطراری اعضای کابینه وزرا قرقیزستان به ریاست «ساپار عیسی کاف» نخست وزیر این کشور توافقنامه ساخت نیروگاه برق- آبی توسط شرکت چکی موسوم به «لیگلاس ترندینگ» در جنوب قرقیزستان به طور یک طرفه کنسل شد.




«دوشنبه‌بک زیلالیف» معاون نخست وزیر قرقیزستان با اشاره به اینکه روز گذشته مدیر شرکت چکی مذکور درخواست تمدید مدت پرداخت 37 میلیون دلار به شرکت «روس هیدرو» داد، گفت: اعضای اتاق وزرا معتقد است که تمدید مدت پرداخت بدیهی قرقیزستان به شرکت روس موسوم به «روس هیدرو» توسط «لیگلاس ترندینگ» بستر حقوقی ندارد و تصمیم انصراف توافقنامه به طور یک طرفه منطقی خواهد بود.




همچنین عیسی کاف اظهار داشت: پرسه‌های انصراف توفقنامه راه‌اندازی شده است اما باید طوری عمل کرد که قرقیزستان در دادگاه‌های بین‌المللی مجرم شناخته نشود زیرا همه امکانات برای شرکت چکی فراهم شده بود.




شرکت دولتی روسی «روس هیدرو» در سال 2012 پروژه ساخت نیروگاه برق- آبی در جنوب قرقیزستان را شروع کرد و در این پروژه 37 میلیون دلار را هزینه کرد اما در سال 2016 به دلیل مشکلات اقتصادی عملیات ساخت و ساز متوقف گردید و دولت قرقیزستان توافقنامه همکاری با این کشور را کنسل کرد و به دنبال سرمایه‌گذار جدید بود که یک شرکت چکی برنده این مناقصه شد.







انتهای خبر

برق آبیتاسیساتتوافقنامهنیروگاه
Comments (0)
Add Comment