لزوم ورود متخصصین شهرسازی به شورای شهر

رییس انجمن اسلامی مهندسین قم با اشاره به حمایت این انجمن از داوطلبین مهندس انتخابات شورای شهر گفت: ورود متخصصین شهرسازی و معماری به شورای شهر لازم است.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهدی ارج گفت: انجمن اسلامی مهندسین استان قم تصمیم گرفته است به عنوان یک کنشگر جدی وارد عرصه انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شود.
رئیس انجمن اسلامی مهندسین قم با بیان اینکه شورای شهر یک نهاد تخصصی است، گفت: متأسفانه یکی از چالش‌های اساسی شورای شهر قم، عدم ورود متخصصین مرتبط با شهرسازی و معماری به شورای شهر است و امیدواریم در این دوره فضا برای ورود متخصصین فراهم گردد.
ارج افزود: شهرسازی یک مساله تخصصی است و باید در مدیریت کلان‌شهر قم به این مساله توجه کرد.
وی با اشاره به ضرورت حمایت از مهندسین و متخصصین شهرسازی گفت: جهت فراهم کردن فضا و روشنگری افکار عمومی جهت ورود متخصصین به شورای شهر، انجمن اسلامی مهندسین قم در بیانیه‌ای به حمایت عام از مهندسین نامزد انتخابات شورای شهر قم پرداخته است.
گفتنی است متن بیانیه به شرح زیر است:
با سلام خدمت مردم بزرگوار شهر قم
مردم بزرگوار شهر قم، پس از گذشت سال‌ها از شروع فعالیت شوراهای شهر و روستا، این نهاد مردمی نقش مهمی به عنوان مجلس محلی در ارتقای مردم سالاری دینی داشته است.
شوراهای شهر و روستا از جمله نهادهایی است که با توجه به رشد و توسعه شهرها می‌تواند نقش بی بدیلی در کمک به ارتقا زندگی شهری و جامعه انسانی ایفا نماید.
شورای شهر با توجه به اهداف تشکیل آن می‌بایست عرصه ظهور و بروز تخصص‌های مرتبط در کنار تعهد لازم باشد. عرصه فعالیت این شورا بیش از همه تخصص‌ها نیاز به متخصصین از جنس مهندسین به طور عام به خصوص مهندسین با گرایش معماری و شهرسازی به طور خاص دارد.
البته جایگاه این شورا در شهری با بعد بین‌المللی مانند شهر مقدس قم بسیار پراهمیت‌تر و تأثیر گذار می‌باشد.
لذا با عنایت به موارد فوق، انجمن اسلامی مهندسین استان قم از مردم بزرگوار شهر قم درخواست می‌نماید با حضور حداکثری خود پای صندوق‌های رأی علاوه بر انتخاب فرد اصلح به عنوان ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در انتخاب افراد شایسته به عنوان اعضای شورای شهر عنایت ویژه ای به داوطلبین محترم شورای شهر قم با تخصص‌های مرتبط مهندسی شهر و مسکن داشته باشند.
لذا این انجمن همایت خود را از تمامی داوطلبین محترم با تخصص مهندسی در شورای شهر قم اعلام می‌دارد.
انجمن مهندسین اسلامی قمشورای شهرقممهندسین
Comments (0)
Add Comment