لزوم مصرف آب با حساسیت بیشتر

 سخنگوی صنعت آب با اشاره به بهبود بارش‌ها در سال آبی جاری و پرشدگی ۶۷ درصدی سدهای کشور، گفت: با توجه به توقف بارش‌ها و کاهش رواناب رودخانه‌ها، روند ورود آب به مخازن سدها متوقف شده و باید آب در بخش‌های مختلف با حساسیت مصرف شود.
به گزارش تاسیسات نیوز،  شرکت مدیریت منابع آب ایران، فیروز قاسم‌زاده درباره آخرین وضعیت سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ادامه داد: درصد پرشدگی سدهای کشور ۶۷ درصد است؛ این در حالی است که سدهای تهران دارای پرشدگی ۳۴ درصدی هستند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس شبکه باران‌سنجی وزارت نیرو، استان تهران دارای بیشترین کاهش بارش بین استان‌های کشور است، کاهش مصارف شرب در پایتخت را حائز اهمیت خوانده و خواستار توجه همگانی به آب و کاهش مصرف به‌ویژه در ساعات اوج مصرف شد.
قاسم‌زاده با بیان اینکه بر اساس شبکه باران‌سنجی مبنای وزارت نیرو، بارندگی کشور نسبت به سال آبی گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد، گفت: این در حالی است که ورودی‌ها به مخازن سدها، حدود ۶ درصد رشد داشته است.
سخنگوی صنعت آب، مقادیر ورودی حال حاضر به سدهای کشور را نسبت به هفته‌های قبل کاهشی خواند و گفت: این نشان می‌دهد اثر خشکسالی سال‌های قبل همچنان در آورد رودخانه‌ها مشهود است.
وی خاطرنشان کرد: طبق آمار وزارت نیرو ۶ استان تهران، بوشهر، فارس، قزوین، سمنان و چهارمحال‌وبختیاری دارای کاهش بالای ۱۰ درصدی بارش نسبت به نرمال هستند و استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی، ایلام و آذربایجان غربی با افزایش بارش بیش از ۲۰ درصد روبرو بوده‌اند.
بارش و کم آبیبوانابصنعت آبمصرف آب
Comments (0)
Add Comment